Ausztria

Ellepik Bécset a városi terepjárók

2025.03.02.

Szinte minden második-harmadik új regisztráció SUV ( városi terepjáró), a fele pedig céges autó – írja az orf.at



 

 

Ausztriában az újonnan regisztrált autók 45,1 százaléka SUV volt. Az Osztrák Közlekedési Klub kihívást lát a politikusok és a gyártók számára egyaránt.

A VCÖ cikke. Képernyőfotó

2024-ben az újonnan regisztrált autók csaknem fele SUV volt. Erről az Osztrák Közlekedési Klub (VCÖ) számolt be az osztrák statisztikai hivatal adataira hivatkozva. Az osztrák utakon közlekedő 253 789 új autóból 113 304 SUV volt (45,1 százalék). A SUV-részesedés az elektromos autók között is nagy. A VCÖ úgy véli, a politikusoknak "keretfeltételeket kell meghatározniuk, hogy a gyártók gazdaságosabb modelleket vihessenek piacra".

A VCÖ adatai szerint az elmúlt 15 évben szinte folyamatosan nőtt az úgynevezett városi terepjárók aránya. 2010-ben a terepjárók még csak az új autók 12,9 százalékát tették ki, de 2018-ban már 30 százalék feletti volt. Két évvel ezelőtt érték el az SUV-k eddigi csúcsát 45,2 százalékkal és csaknem 107 500 új regisztrációval.

"Annak ellenére, hogy a SUV-k között vannak úgynevezett kompakt SUV-k, az autógyártók összességében egyre gyakrabban hoznak piacra nagyobb, nehezebb és túlzott teljesítményű modelleket" - idézik Katharina Jaschinskyt, a VCÖ szakértőjét.

Magas SUV-részesedés az elektromos autókban és hibridekben

Különösen magas a terepjárók aránya az elektromos és hibrid autók között – bírálja a közlekedési klub. "A mérettel és a tömeggel a fogyasztás is nő az elektromos autókban. A dízelautóknál elkövetett hibákat - nagyobb, nehezebb, erősebb - a lakosság és a környezet érdekében nem szabad megismételni az elektromos autókkal" - mondta Jaschinsky. Az új konnektorról tölthető hibridek csaknem háromnegyede SUV volt, az elektromos autók körében ez az arány 65 százalék. A dízel- és benzinüzemű autók közül csak minden harmadik újonnan regisztrált autó volt terepjáró.

A VCÖ az új dízel és benzines autók továbbra is magas üzemanyag-fogyasztását is kifogásolja. 100 kilométerenként hat literes átlaggal ez jóval meghaladja az autógyártók korábbi ígéreteit. A dízelautók különösen nagy mennyiségű finom port és nitrogén-oxidot bocsátanak ki, ezért érvelnek amellett, hogy meg kell szüntetni a dízeljogosultságot – írja az orf.at.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.03
Először egy jármű vesztegelt a belső sávban, azért volt torlódás, aztán két kisbusz ütközött....
2025.03.03
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform reggeli....
2025.03.03
Jó esély van rá, hogy az A110 R Ultime az Alpine utolsó belsőégésű motoros autója, ezért nem csoda....
2025.03.02
A felsőközép-kategóriás Camry akkor lép piacra, amikor riválisai sorra felhagynak az ilyen szedános....
2025.03.02
A zalaegerszegi rendőrök öt alkalommal vehetnek részt azon a tréningen, amelyen instruktorok....
2025.03.02
Szinte minden második-harmadik új regisztráció SUV ( városi terepjáró), a fele pedig céges autó –....
2025.03.02
Teljes rugalmasság: a Crafter Kombi a sofőrön kívül akár nyolc utas szállítására is alkalmas. Némi....
2025.03.02
A BMW tulajdonában lévő márka várhatóan 2026-tól kezdte volna meg az elektromos járműveinek....
2025.03.02
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Éjszakai műszak. ..
2025.03.02
A MÁV-csoport utasai a belföldi vagy nemzetközi, vonat-, busz- vagy HÉV-utazásoknál egyre nagyobb....