mini

A világnak minden bizonnyal még egy kicsit többet kell várnia, hogy újra az Egyesült Királyságban gyártott elektromos Mini-ket láthasson.
A BMW-csoport - a Mini tulajdonosa - még 2023-ban jelentette be azon terveit, hogy 2026-tól a Londontól északnyugatra található oxfordi összeszerelő-üzemben akarják gyártani az elektromos Mini-ket. Ez azonban minden bizonnyal nem fog megvalósulni.
"Tekintettel az autóipart sújtó többszörös bizonytalanságra, a BMW Group jelenleg felülvizsgálja az elektromos Mini gyártásának ütemezését Oxfordban" - állt a cég Reuters-nek adott közleményében.

A tervek újragondolása nem meglepő. Az elektromos járművek eladásai az elmúlt hónapokban folyamatosan akadoztak, ami arra utalhat, hogy a legújabb Mini-sorozat iránti kereslet sem lesz olyan erős, mint ahogyan azt a BMW várta. Ezek mellett pedig még ott van Donald Trump vámtarifa-fenyegetése is, ami ha bevezetésre kerül, úgy 25 százalékos adót vetnek majd ki az összes Egyesült Államokba importált járműre.
A BMW korábban felfedte, hogy 757 millió dollárt (289 milliárd forintot) tervez befektetni az Egyesült Királyságba, egy olyan céllal, hogy a Mini-t egy teljesen elektromos márkává alakítsa át. Még azt is sikerült elintézniük, hogy 2023-ban támogatást fogadjanak el a szövetségi kormánytól a céljaik elérése érdekében.

Képek forrása: Mini
A cég azt állítja, továbbra is azon dolgozik, hogy az üzemüket tökéletesítse a jövőbeli elektromos autó gyártáshoz, de tájékoztatták a brit kormányt, hogy újragondolják a megközelítést.
"A megbeszélés részeként megállapodtunk abban, hogy nem fogadjuk el a korábban bejelentett támogatást, viszont továbbra is szoros párbeszédet folytatunk a jövőbeli terveinkről" - fejtette ki jelenlegi álláspontját a Mini.
Nem csak a Mini az egyetlen márka, amely a közelmúlt trendjeinek hatására átalakította a jövőbeli terveit. A pletykák szerint a Volkswagen-csoport az Audi és a Porsche gyártásának egy részét is az Egyesült Államokba helyezi át, hogy elkerülje az esetleges vámokat. A Mercedes vezérigazgatója, Ola Kallennius pedig azt mondta még a múlt héten, hogy a C- vagy az E-osztály gyártása is átkerülhet a tengerentúlra, hogy továbbra is versenyképes áron tudják kínálni a modelleiket.
