Toyota C-HR
A Toyota C-HR immár a nyolcadik Toyota, amelynek gyártása jelenleg is Európában folyik. A török üzemben ugyanazon a gyártósoron készül, mint a Corolla és a Verso. A Toyota C-HR az első, Japánon kívül gyártott Toyota-modell, amely a TNGA (Toyota új globális platform) padlólemezre épül, és az első török gyártású hybrid is egyben.
A Toyota C-HR gyártásával együtt a TMMT összesített éves gyártókapacitása 150 ezerről 280 ezer autóra bővül. Az elmúlt hónapok során a TMMT újabb 2000 munkatársat vett fel, így az alkalmazottak száma immár mintegy 5000 fő. A gyártás három műszakban folyik. A gyártás kibővítéséhez szükséges befektetés összege körülbelül 350 millió eurót tett ki, így az 1994-ben megnyitott üzembe eddig összesen 1,7 milliárd eurót fektetett be a Toyota.
A crossover új, 1,8 literes hibrid hajtáslánca a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) észak-walesi Deeside üzemében készül, amelynek bővítésébe és újraszerszámozásába 7,1 millió angol fontot fektetett a vállalat. A Toyota harmadik európai helyszíne, amely hozzájárul a Toyota C-HR gyártásához, a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) lengyelországi üzeme Walbrzych-ban; ez a gyár szállítja az 1,2 literes turbómotorral szerelt modellváltozat manuális sebességváltóit. Emellett 2018-tól a TMMP gyártja majd azt a hibrid hajtáslánc-részegységet, ami jelenleg Japánban készül. Az új crossover 135 alkatrész-beszálítójából 134 Európában működik, és ezek közül 71 vállalat Törökországban termel.
Miután a Toyota C-HR is megjelent a vállalat európai gyártású termékkínálatában, az Európában értékesített, helyben készített Toyota márkájú járművek teljes gyártási évre vetített aránya meghaladja majd a 75 százalékot.