Lexus

Elkészült a világ valószínűleg legésszerűtlenebb hibrid luxuskupéja

2020.07.27.

Racionális, felelősségteljes, praktikus: ezekkel a jelzőkkel szokás illetni a hibrid autókat – és a kritikusok olykor azt is hozzáteszik: unalmas. Nos, ezek közül egyik sem igaz erre a Hirosimában alapjaiban átértelmezett Lexus LC 500h-ra.

Az autótuninggal foglalkozó szakemberek ritkán nyúlnak hibridekhez. Nem is feltétlenül azért, mert az összetett hajtáslánc teljesítményjellemzőinek módosítása a szokásosnál nagyobb felkészültséget igényelne, hanem mert a villamosított hajtáslánc alapértékei – az ésszerűség, a kiegyensúlyozottság, a takarékosság – nem feltétlenül vágnak egybe azokkal az erényekkel, amelyeket a műfaj kedvelői elvárnak átépített autójuktól.

Egy hirosimai műhely, a 326 Power azonban most bebizonyította, hogy a fenntartható mobilitás is lehet extrém – vagy fordítva: egy eszement autóból sem kell, hogy hiányozzon bizonyos fokú józanság.

A japán mesterek a Lexus legszebb típusát: az LC kupét vették kiindulási alapul. Az autó nyolchengeres sportmotorjával valóban gyakori alanya az optikai beavatkozásoknak – de ami látványban működik egy V8-assal, miért ne működhetne egy V6-ossal, függetlenül attól, hogy segíti-e villanymotor a munkáját vagy sem.

Első lépésként kidolgoztak egy látványos, de formabontónak nem nevezhető aerodinamikai csomagot. Még a diffúzort is kihagyták a készletből, amely így csupán a lökhárítókat és küszöböket keretező spoilerekből áll. Ezen a ponton azonban búcsút is intettek a józan észnek: az autó futóművét ugyanis szó szerint a földig ültették. Ennek hagyományosan nagy mestere a 326 Power, és szakértelműkről ismét tanúbizonyságát adták: egy papírzsebkendőt is bajos volna becsúsztatni az autó alá.

Hogy mégis lehessen használni az LC 500h-t, arról a Roberuta nevű cégtől vásárolt légkamrás rendszer gondoskodik. Nem a szó szoros értelmében vett légrugókról van szó, hanem a futómű és a karosszéria közé beillesztett patronokról, amelyek nyomás alá helyezésével akár 80 mm-rel emelhető meg a hasmagasság – soknak éppen ezt sem neveznénk, de kellő elővigyázatossággal mégis alkalmassá teszi a Lexust a közlekedésre. Illetve alkalmassá tenné, kivéve, hogy a legjobb japán hellaflush hagyományok szerint szélsőséges kerékdőlést alkalmaztak. A két részből álló, bronz/piros színkombinációban pompázó felniket elöl 92, hátul 80 mm-rel szélesebbek a gyári daraboknál, de a fúrócsigára emlékeztető kerékcsavarok mellett ezek a részletek szinte fel sem tűnnek.

A 326 Power LC 500h-nak pontosan ez a lényege: megfosztani minden racionalitástól egy alapvetően ésszerű autót. Hogy a végeredmény kívánatos, harmonikus vagy disszonáns, az a műhely szerint már mindegy.

Fotó: Sam Du

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
A Mercedes Sprinter éppen a pálya közepén állt meg. ..
2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....