Toyota Supra

Elkészült az 1000 lóerős drift-Supra

2020.04.10.

2019 augusztusától a múlt év végéig tartott az alaposan dokumentált építés: a motorfékpadon végül 1048,6 lóerőt mértek.

Amikor a Toyota tavaly bemutatta a vadonatúj GR Supra kupét, sokakban merült fel a kérdés: vajon az ötödik generációs Supra háromliteres, soros hathengeres motorja ugyanolyan készségesen veti majd alá magát a teljesítménynövelő beavatkozásoknak, mint az elődmodell legendásan jól tuningolható, rendkívül tartós 2JZ-GTE blokkja? Az észak-amerikai Papadakis Racing versenyistálló alapítója és vezetője, Stephan Papadakis nem sokat dilemmázott, inkább vásárolt egyet a 340 lóerős sportautóból, elemeire szedte a motorját, és nekilátott kitalálni, hogyan tudná négy számjegyűvé emelni a teljesítményét.

2019 augusztusától az év végéig tartott az alaposan dokumentált építés, amelynek során vadonatúj injektorokat, 3D nyomtatóval kialakított, alumínium szívócsövet, víz- helyett léghűtéses intercoolert, nagyobb Borg Warner turbófeltöltőt kapott az erőforrás. A gyári 11,0:1 sűrítési arányt nem módosították, de teljesen új motorvezérlő szoftvert írtak, amihez saját kábelköteget is terveztek. A dugattyúkat és a hajtókarokat egyedi tervezésű, kovácsolt darabokra cserélték – előbbiek alumíniumból, utóbbiak acélból készültek. Felmerült, hogy új főtengelyt készítenek, amivel akár a lökettérfogatot is növelni tudják, ám végül idő hiányában ezt egy későbbi fejlesztési fázisra tették félre. A tuningprogramot szabadabb gázáramlást biztosító leömlő és kipufogó tette teljessé.

Miután a motorfékpadon nem 1000, hanem 1048,6 lóerőt mértek, a küldetés első felét teljesítettnek nyilvánították, ideje volt hozzálátni a versenyautó tervezésének és megvalósításának. Stephan korábban már megemlítette, hogy a motor segédrendszereit kifejezetten úgy alakították ki, hogy azt a legkülönfélébb versenyszériákban fel lehessen használni. Így annak ellenére nem lehettünk teljesen biztosak a végeredményben, hogy a Papadakis Racing három Formula Drift bajnoki cím tulajdonosaként Észak-Amerika legsikeresebb drift-istállójának számít. Végül persze győzött a papírforma: az autót saját használatra építették, pilótája pedig Fredric Aasbo lesz.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.25
Hát ÓRIÁSI! Mindezt jelezték is egy kevésbé diszkrét, a furgon oldalán végigfutó felirattal, ami....
2022.05.25
- Kőszegi Lászlót választotta főtitkárnak a Magyar Lízingszövetség elnöksége - közölte a szervezet....
2022.05.25
- Személygépkocsi és kisteherautó ütközött össze a 65-ös út Tolna megyei szakaszán, a regölyi....
2022.05.25
Tovább bővítette látványos funkcióit a Google Maps. Mostantól madártávlatból is megcsodálhatunk....
2022.05.25
A külföldi továbbképzés vagy felmondás között választhatnak a szerbiai Fiat-gyár dolgozói, miután a....
2022.05.25
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke lesz a vendége a Sláger FM-nek ma este 22 órakor. A....
2022.05.25
Hosszú huzavona után végül is rajtot vett az elektromos Microlino törpeautó sorozatgyártása....
2022.05.25
A rendőrök néhány óra alatt elfogták az elkövetőt. ..
2022.05.25
- A közeljövőben 75 új helyszínen alakítanak ki Mol Bubi gyűjtőállomást, ezért társadalmi....
2022.05.25
- Az AutoWallis elindította harmadik javadalmazási programját a Munkavállalói Résztulajdonosi....