Mercedes G-osztály
Legördült a Magna Steyr gyárának szalagjáról a 300 ezredik Mercedes-Benz G-osztály. A jubileumi példány egy G500-as típus volt kék fényezéssel, fekete bőrülésekkel és Off-Road csomaggal, amely 16 colos felniket, speciális terepgumikat és masszív tetősínt is tartalmaz. Ezt a konfigurációt nem egy vevő találta ki, hanem a terepjáró rajongótábora a Facebookon, amikor a gyár megkérdezte őket, hogy szerintük milyen lenne az ideális G-osztály. A következő hónapokban a jubileumi példány körbeturnézza majd a világot, különféle közösségi média eseményeken.
„Ma a terepjáró-ikonunk sikeresebb, mint valaha. A 300 ezredik példány legyártása egy fontos mérföldkő, de ezt a sikert az alkalmazottaink – akik 38 éve írják a G-osztály történetét - nélkül nem érhettük volna el. Évtizedek óta sikeres az együttműködésünk a Magna Steyr-rel, akik a gyártást végzik – mondta a gyárban tartott ünnepségen Dr. Gunnar Güthenke, a Mercedes-Benz terepjárókért felelős részlegének vezetője.
Gütheke nem a levegőbe beszélt, a G-osztály eladásai ugyanis tényleg fokozatosan nőnek 2009 óta, 2012 óta minden év rekordot hozott, tavaly átlépték a 20 ezer darabot.
A G-osztály fejlesztése 1972-ben kezdődött, a Steyr-Daimler-Puch (ma Magna Steyr) a kezdetektől fogva partnerként segítette benne a Mercedest. 1975-ben kezdték el a grazi üzem építését, ahol a mai napig, nagyrészt kézzel készülnek az autók. 1979. február 1-jén gördült le az első, a maiaknál jóval kevesebb luxust kínáló példány a szerelősorról. A típust a hadseregek is előszeretettel alkalmazzák, és egyes piacokon Puch márkanév alatt is árulták.
A G-osztálynak az utóbbi években olyan különleges, portáltengelyes változatai is bemutatkoztak, mint a hatkerekű AMG G63 6x6, az emelt G500 4x42, vagy a hosszított tengelytávú Mercedes-Maybach G650 Landaulet.