orosz autóimport

Elfogytak Oroszországban a tavalyi hivatalos importtal behozott autók

2023.05.13.

Az orosz autósok felvásárolták szinte az összes külföldi járművet, amelyet az Oroszország ellen tavaly foganatosított szankciók bejelentése előtt hoztak be az országba hivatalos importtal.

Az autonews.ru autós portál idézte Alekszej Podscsekoldint, az orosz autókereskedők szövetségének (ROAD) elnökét, aki szerint a márkakereskedések eladták a hivatalos szállítási csatornákon keresztül  tavaly külföldről behozott autók szinte teljes készletét. Ez számos, Európából, Koreából és Japánból származó külföldi márkára vonatkozik, amelyek korábban keresettek voltak az országban.

Az autóipari szakértő szerint ezeket a külföldi autókat már egy éve nem importálják az Orosz Föderációban, és nem tudni, hogy mikor térhetnek vissza hivatalosan a piacra.

A Kia Rio szedánt például újonnan már szinte sehol se lehet beszerezni. Az autós újság csak egy moszkvai szalont talált, ahol a szóban forgó autót 2,1 millió rubelért (8,9 mFt) árulják "szegényes" Comfort felszereltséggel, kézi váltóval.

Alig találni már ferdehátú VW Polót is. Ebből az autóból csak tesztvezetésekből származó modellek maradtak. Mostanság 2,42 millió rubelért értékesítik a kis futásteljesítményű tesztautókat. Ezek viszont csúcsmodellek, automata sebességváltóval és 110 lóerős motorral vannak ellátva.

Hasonló a helyzet a dél-koreai Hyundai Solaris szedánjával is. A fővárosi autókereskedők még árulják ugyan a 2021-es és 2022-es évjáratú modelleket, de alig maradt például nullkilométeres Hyundai Creta crossover.

Kritikus a helyzet a Skoda konszern Rapid modelljével. Moszkvában már csak egy példány maradt belőle: az utolsó darabot 1,4 literes motorral és automata váltóval lehet megvenni a legmagasabb felszereltségű Style kivitelben. Az utolsót Rapidot 2,26 millió rubelért árulják.

Az orosz autókereskedők összesítése szerint az olyan népszerű márkákból, mint a Volkswagen, a Kia, a Skoda, a Citroen, az Opel, a Renault és a Hyundai nem maradt több háromszáznál az egész országban.

A szóban forgó márkák távozásával viszont szemlátomást nagyon jól jártak a kínai autógyártók: tavaly kétszer annyit kerestek az orosz piacon, mint az előző évben.

A tavalyi év végén a Chery, a Haval és a Geely volt a piacvezető külföldi márka. Együttes árbevételük elérte a 297 milliárd rubelt - kétszer annyi, mint egy évvel korábban.

A kínai vállalatok könyvelt nyeresége 75 milliárd rubel volt. A rekordot a Chery tartotta 29,8 milliárd rubeles nettó nyereséggel. A Haval gyár 27,7 milliárd rubelt, a Geely pedig csaknem 16,8 milliárdot keresett.

A minap a legnagyobb távolkeleti leányvállalatok is számot adtak a 2022-es eredményekről: a "szentpétervári autós klaszter" (Hyundai, Toyota és Nissan) képviselői 57 milliárd rubel veszteséget könyveltek el.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....