Audi R8
Az Audi bejelentette, hogy gyártani kezdi a második generációs R8-as elektromos változatát, az e-tront. A 2.0 elnevezés természetesen nem a motorméretre utal, hanem arra, hogy az új verzió kifejlesztésénél a régi, gyártásba nem került R8 e-tron hajtásláncát vették alapul. Hatalmas előrelépés, hogy a hatótávolságot 215-ről 450 kilométerre tudták növelni annak köszönhetően, hogy a T-alakú, ülések mögé beépített, teljesen új fejlesztésű lítium-ion akkumulátor teljesítménye 49-ről 92 kilowattórára erősödött. Mivel a lehető legmélyebbre építik be a régivel azonos méretű akkumulátorcsomagot, az új R8 e-tron tömegközéppontja meglehetősen alacsonyra került.
A részben alumíniumból, részben szénszálból (hátsó rész) álló váz merevebb és könnyebb mint a korábbi R8-asé, és a 0,28-as légellenállási együttható is előrelépést jelent. A kombinált töltési rendszer (CCS) révén egyen- és váltóárammal is lehet tölteni a kocsit, kevesebb mint két óra elegendő a teljes töltöttség eléréséhez.
Az R8 e-tron meghajtásáról két 231 lóerős, 460 Nm-es nyomatékú villanymotor gondoskodik, ami 3,9 másodperces százas sprintidőhöz elég. A végsebességet elektronika korlátozza 210, vagy igény szerint 250 km/h-ra. Mivel a hátsó kerekek között a nyomatékelosztás folyamatosan változik, a kocsi állítólag sínautóként veszi a kanyarokat, és fékezés közben is stabil marad.
A kézzel gyártott R8 e-tron ára még ismeretlen, de az ügyfelek már állítólag év vége előtt átvehetik az első példányokat. Bevallottan az az Audi célja, hogy a típust amolyan mozgó laboratóriumként használja, hogy a megszerzett tapasztalatokat beépítsék a közeljövőben érkező olcsóbb, családi használatra is alkalmas elektromos modellekbe.
(a képek a benzinmotoros R8-ast ábrázolják)