Mercedes
A Daimler tervei szerint öt év múlva piacra kerülhet a Mercedes-Benz Urban eTruck, amit elsősorban belvárosi szállítmányozási feladatok elvégzésére terveznek, ennek okán hatótávolsága 200 km-es (120 mérföld), maximális teherbírása pedig 26 tonna is lehet. Mindezzel azt követően állt elő a csillagos márka anyacége, hogy Elon Musk buszokról és teherjárművekről szóló kezdeményezése elbukott a befektetők impresszóját illetően.
A Daimler közleménye szerint a belvárosi szupermarketek árukiszállítására is tökéletes jármű 2020-tól már elérhető lenne, amit nagy valószínűséggel többen is követni fognak, hiszen az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások és a belvárosok tiszta levegőjének megóvására vonatkozó szabályozások erre a pályára kényszerítik a teherautó gyártókat.
Az Urban eTruck projektjét megelőzően Fuso néven tesztelt 6 tonnás villanyteherautót a Daimler, egyúttal a Scania is folyamatosan fejleszti a nagy tömegű akkumulátorok nélküli felsővezetékes teherautóit, valamint az amerikai Nikola Motor is előállt már egy gyártásra kész prototípussal tavaly decemberben. „A probléma egyre égetőbb, de mostanáig csak nagyon kevés haszongépjárművet láthattunk tiszta üzemben hadra foghatónak” – mondta Wolfgang Bernhard a Daimler haszongépjárműves diviziójának vezetője a stuttgarti prezentációt megelőzően. „Olyan mértékű előrelépést látunk azonban a teljesítményt, töltési időt és költségeket illetően, hogy nagyon közelinek véljük a változást” – zárta gondolatait az igazgató.
Elon Musk július 21-én tartott beszédet „Mester terv” címmel, melyben elektromos meghajtású nyerges vontató gyártásának tervét is előirányozta a tengerentúli gyártók számára és kihangsúlyozta, hogy a kibővített elektromos haszongépjárművekből álló modellpalettájuk új kihívások elé állítja majd a flottakezelőket, mivel a fuvarozás új korszakában a középpontban a teljes tulajdonlás költségei (TCO) a tartósság, valamint a dizájn és a kényelem szerepel.
Forrás: autonews.com