A nagy francia divatházak legjobb kézműves hagyományait a digitális tervezéssel kombináló E-TENSE a márka technológiai és formatervezési jövőképe. Az autó elektromos hajtáslánca több mint 400 lóerős.
A DS E-TENSE a 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be. Az avantgárd stílus a 4,72 méter széles, és 1,29 méter magas autó hátsó kialakításán érhető tetten: nincs hátsó ablaküveg, ami a formatervezők számára nagy szabadságot biztosított, a termékfejlesztőknek pedig lehetőséget adott a digitális „visszapillantó” bemutatására.
Hűen a DS elveihez, a fényszórók kialakítása most is különleges figyelmet kapott. A LED modulok (DS ACTIVE LED VISION) megmunkálását az ékszerek és az órák világa inspirálta. Az autó tekintetét gyöngyhímzés-szerűen kialakított nappali menetfények határozzák meg. A hátsó irányjelzőket a tetőbe integrálták, hasonlóan
az 1955-ös DS megoldásához. A hátsó lámpák full LED technológiát és pikkelyszerű kialakítást kaptak, olyanok, mintha önálló életet élnének, egyúttal irányt mutatnak a következő DS modellek tervezéséhez.
Az utastérben olyan nemes anyagokkal találkozunk, mint a díszvarrott, patinás bőr, vagy a középkonzol különlegesen megmunkált alumínium felülete. A DS kárpitos mestereinek 800 munkaórájára volt szükség az ülések speciális óraszíj mintázatának és a műszerfal borításának megtervezéséhez, teszteléséhez és végleges kialakításához. A műszerfal futurisztikus hangulatát a hideg acélfelület adja meg, ezt egészíti ki a kormánykerék hangsúlyozottan sportos kialakítása.
A különlegesen megmunkált utastérben olyan kiegészítők kaptak helyet, amelyek francia luxusmárkákkal való együttműködésben készültek, munkájuk eredménye tökéletesen tükrözi a DS márka alapértékeit.
Ezt az órát a BRM Chronographes a DS E-TENSE vezetője számára készítette. Hordható a csuklón viselve, de rögzíthető az autó középkonzolján is. A háza 90 ° -ban döntött helyzetű, így vezetés közben is leolvasható róla az idő.
A tökéletesen zajszigetelt utasteret a FOCAL 9 hangszórós Utopia hifi rendszere varázsolja valóságos auditóriummá. A francia FOCAL szakértelme és az alkalmazott technológia tovább emeli a különleges autó nyújtotta élvezetet.
A Formula E-ben sikerrel szereplő DS a hátsókerék-hajtású E-TENSE modell számára egy tiszta, csendes és nagy teljesítményű erőforrást tervezett. A 100%-ban elektromos motor 402 LE-s, maximális nyomatéka 516 Nm. Autonómiája 310 km vegyes ciklusban, míg városban 360 km hatótávolságra képes. A DS E-TENSE egyértelműen a nagy teljesítményű GT-k kategóriájának képviselője. A lítium-ion akkumulátorok az autó padlólemeze alatt kaptak helyet, ami a súlypontot lejjebb helyezi, gondoskodva a tengelyek közötti kiegyensúlyozott nyomatékeloszlásról.
A jelenlegi DS modellek DS LED VISION fényszórótechnológiája DS E-TENSE-ben magasabb szintre lép. Az aktív LED modulok 180° -ban képesek elfordulni.
Az autóban olyan innovatív megoldásokat találunk, mint a hátsó kamerához kapcsolt digitális „visszapillantó”, vagy a « clean cabin » technológia, amely érzékeli, elemzi és folyamatosan szűri a kívülről jövő szennyező részecskéket, így biztosítva az utastér egészséges levegőjét.
A karbonból készült karosszériaszerkezet alá kettős háromszög lengőkaros futómű került. Az alacsony súlypont precíz irányíthatóságot és stabilitást garantál, míg a karosszériaforma, a karbon szálas diffúzor és a teljesen sík padlólemez nagyban javítják a DS E-TENSE aerodinamikai tulajdonságait. Ne feledkezzünk speciális gumiabroncsokról sem, amelyek tökéletesen alkalmazkodnak a nagy nyomatékú elektromos hajtáslánc által támasztott követelményekhez.
TECHNIKAI JELLEMZŐK
- Méretek : H 4,72 x SZ 2,08 x M 1,29
- Motor : 100 % elektromos, 402 LE
- Akkumulátorok : 53 kWH (360 V)
- Gyorsulás : 4,5 s 0 - 100 km/h
- Autonómia : 360 km (városi ciklus) vagy 310 km (vegyes ciklus)