Peugeot

Eladó a ralilegenda versenyautója: Peugeot-ajánlat

2021.08.06.

Sebastien Loeb csapata eladásra kínálja azt a 2016-os gyártású Peugeot 208 R5 T16 versenyautót, amellyel maga a kilencszeres WRC bajnok is versenyzett – és győzött – 2017-ben.

Minden idők legsikeresebb raliversenyzője, Sebastien Loeb későn, huszonegy évesen ült először rali versenyautóba. Hat évvel később junior világbajnokságot nyert, három évre rá, 2004-ben pedig megszerezte első rali világbajnoki címét.

Kilenc évvel és hetvenkilenc raligyőzelemmel később, kilenc WRC bajnoki cím birtokában bejelentette, hogy visszavonul a rali királykategóriájából. Ezt követően a legváltozatosabb motorsport-ágakban tette próbára magát, a Pikes Peak-i hegyi felfutó versenytől a WTCC túraautó-világbajnokságig, a rallikrossz világbajnokságtól a Dakar-raliig; jelenleg az idén debütáló Extreme E elektromos tereprali-bajnokságban versenyez.

Eközben nem csak versenyzőként, hanem csapattulajdonosként és –főnökként is kipróbálta magát. A 2012 óta működő csapat ugyanolyan sokszínű, mint névadó alapítója, az elmúlt évtizedben kilenc különböző nemzetközi és francia bajnokságban vettek részt, a jégversenyzéstől a különböző márkakupákon (pl. Peugeot 208 Rally Cup) át a túraautó-versenyzésig.

Csapatának egyik legnemesebb származású versenyautója az a Peugeot 208 R5 T16, amelyet a Loeb visszavonulásának évében, 2012-ben bevezetett FIA R5 géposztály specifikációi szerint épített a Peugeot 2016-ban. A mintegy 285 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt autó ötfokozatú, szekvenciális 3MO váltót kapott, mindkét hajtott tengelyen önzáró differenciálmű segített az aszfaltra (vagy murvára) átvinni a teljesítményt. A lengéscsillapítókat az Öhlins, a négydugattyús nyergekkel szerelt fékeket az Alcon szállította a Peugeot-nak.

A VF3CA5FS0EW035687 alvázszámú autó mozgalmas életet tudhat maga mögött. A Peugeot Sport által kifejezetten a Sebastien Loeb Racing részére gyártott 208 R5 T16 a 2016-os rali világbajnokság hetedik futamán, a Lengyel-ralin esett át a tűzkeresztségen. Francia pilótája, az aszfalt-specialista Quintin Giordano remek tempót diktált, ám a végső sikertől meghibásodás fosztotta meg. Ugyanebben a szezonban két további versenyt (Német-rali és Rallye du Var) is feladni kényszerültek, ám a szezonzáró versenyen, a Rallycircuit Cote d’Azur-ön kategóriaelsők és összesített negyedikek lettek, ami jól szemlélteti az autó (és a csapat) képességeit.

2017-ben sem unatkozott a Peugeot 208 R5 T16: nyáron Svájcban, a Rallye du Chablais-n maga Sebastien Loeb ült a volán mögé, míg a navigátori teendőket Loeb felesége, a rutinos navigátor Séverine Loeb-Mény vállalta magára.

A házaspár izgalmakkal teli hétvégén, a svájci sztárpilóta Sebastien Carront összesítésben alig fél perccel megelőzve szerezte meg a rali abszolút első helyezését – talán ezért is maradt ezt követően a csapatnál az autó, amellyel Francois Jakubowski ért el dobogós helyezéseket a francia ralibajnokságban.

A 208 R5 T16 három év után, 2018-ban búcsúzott az aktív versenyzéstől. Utolsó futamán, a Rallye de la Vesubie-n az összesített negyedik helyen zárt. A következő három évet a Sebastien Loeb Racing garázsában, gondos kezek között töltötte. A pontos dokumentáció szerint a motorban 1450, a sebességváltóban 2450 versenykilométer van, a turbót 850 kilométerrel ezelőtt cserélték – mindhárom fődarab élettartamát 4000 kilométerben határozta meg a Peugeot Sport, így a felújításig még jó pár bevetésen részt vehet az autó.

A Peugeot 208 R5 T16 irányára 159 ezer euró, azaz hozzávetőleges 55,7 millió forint (plusz ÁFA). Ebben benne van a beépített Monit T100 rali versenyszámítógép is; ennek és kiváló műszaki állapotának köszönhetően a 208-as azonnal nevezhető különböző nemzeti és nemzetközi ralikra. A csomag részét képezi az aszfaltra és murvára optimális beállítási dokumentáció is, külön megállapodás szerint pedig tartalék alkatrészeket is biztosít az autóhoz a Sebastien Loeb Racing. Ugyanakkor az ikonikus Red Bull színekben pompázó autó makulátlan megjelenésének, no meg a tulajdonos személyének (amelyre a karosszéria több pontján, jól láthatóan elhelyezett feliratok emlékeztetik a szemlélőt) köszönhetően bármely igényes motorsport-gyűjtemény ékköveként is megállja a helyét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....