törésteszt
Max Mosley
A Global NCAP szerint a fejlődő országokban minden évben több millió olyan új autót adnak el, amelyek nem teljesítik az ENSZ által előírt minimális törésteszt követelményeket sem. A szervezet célja, hogy 2020-ig egységesítsék a különböző kontinensek biztonsági követelményeit.
„Azok a biztonsági fejlesztések, amelyek a fejlett országokban már általánosak, és amelyek több százezer ember életét mentették már meg, jelenleg még nem elérhetőek a fejlődő, kisebb jövedelemmel rendelkező országok fogyasztói számára. Az Európában 20 évvel ezelőtt bevezetett törésteszt-sztenderdeknek még mindig nem felelnek meg azok az autók, amiket Afrikában, Ázsia egyes részein és Dél-Amerikában értékesítenek. Ez teljességgel elfogadhatatlan. a gyártók nem tehetik kockára milliók életét, nem tekinthetik őket másodosztályú polgároknak, amikor az életmentő utasvédelmi rendszerekről van szó” – nyilatkozta a Global NCAP elnöke, Max Mosley.
David Ward, a szervezet főtitkára a következőket tette hozzá: „A biztonsági rendszerek demokratizálódását ki kell terjeszteni a világ összes autópiacára. Legkésőbb 2020-ra el akarjuk érni, hogy a világon eladott összes új autó teljesítse a minimális törésteszt és baleset-megelőzési követelményeket. Az autóknak rendelkeznie kell gyűrődőzónákkal, légzsákokkal, és elektronikus menetstabilizáló rendszerrel. Az új jelentésünkben 10 világos ajánlást tettünk, amelyekkel biztonságosabbá tehetjük az autókat, ezek elérhető és reális célok. Ezekkel az életmentő ajánlásokkal megvan a lehetőség arra, hogy több tízezer halálesetet és több százezer súlyos sérülést megakadályozzunk évente.”