kereskedés

Egyre kevesebb kereskedéssel számolnak a gyártók

2023.08.21.

A Renault brit márkakereskedői hálózatának nemrégiben bejelentett, 144 kereskedéről 115-re történő, mintegy 20%-os leépítése a "radikális" és "brutális" jelzőkkel illették.  Az ICDP és az Urban Science tavaly végzett munkája alapján a valóság az, hogy a megmaradó 115 pont mellett az ügyfél átlagos menetideje egy Renault márkakereskedésből valószínűleg még mindig kevesebb, mint 20 perc egy olyan vásárláshoz, amelyet három-négyévente egyszer végez el.

Az elmúlt 15 évben a csökkenés átlagos mértéke évente 0,5% volt Európában, míg az ICDP kutatói úgy vélik, hogy ennek az aránynak közelebb kell lennie az évi 10%-hoz, ha a gyártók olyan életképes értékesítési hálózatokat akarnak létrehozni, amelyek a digitális csatornákkal együtt működnek. 

Még a COVID előtt az egy márkakereskedőre jutó átlagos új autó eladások, beleértve a kiskereskedelmi és flotta üzletágat is, a főbb európai piacokon - az Egyesült Királyság kivételével (amely folyamatosan 500 körül van) - csak 300 körül mozogtak.  A konszolidáció hosszú időszaka és az egymást követő évek javulása ellenére Hollandia a járvány előtti évben még mindig csak 250-nél járt, míg Olaszországban a kereskedők számának hosszú ideje tartó csökkenése után sikerült átlépni a 400-as szintet.

Ez azért fontos, mert függetlenül attól, hogy egy adott márka az ügynöki vagy a franchise-üzletág mellett dönt, a márkakereskedők számára az új autókkal kapcsolatos üzletágban elérhető árrés valószínűleg csökkenni fog, és a villamosítás és más tényezők fokozatosan felemésztik azt a bevételt, amelyet az autók szervizeléséből a márkakereskedés egészének működtetése érdekében lehet elérni. 

Ennek alapján a jövőbeli hálózatok magja olyan kereskedésekre épül majd, amelyek megfelelnek bizonyos életképességi kritériumoknak, amelyek nagyrészt a volumenhez kapcsolódnak majd. Még mindig lehetséges, hogy a hálózatokban hosszú időn keresztül megmaradnak a kisebb tulajdonos-üzemeltetők, akik támogató szerepet játszanak, és amelyek potenciálisan fontos szerepet töltenek be a helyi közösségükben, de a nehéz munkát a nagyobb kereskedők végzik majd, és ehhez a kereskedőnkénti új autó eladások jelenlegi szintjéhez képest jelentős változásra van szükség.

Az induló vállalkozásokon kívül kevés márka törekszik arra, hogy megduplázza értékesítési volumenét, így nem számíthatnak arra, hogy ez megoldja a hálózat életképességi problémáit.  A sikerhez vezető út költségcsökkentéssel sem lehetséges, mivel a márkakereskedőkkel szemben egyre nagyobb követelmény, hogy nagyszerű ügyfélélményt nyújtsanak.

A Renault bejelentése illeszkedik abba a sorba, ami már néhány éve elindult és várhatóan egyre több gyártó jelenti majd be, hogy a jövőben kevesebb kereskedővel fognak együtt dolgozni

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....