kereskedés
Az elmúlt 15 évben a csökkenés átlagos mértéke évente 0,5% volt Európában, míg az ICDP kutatói úgy vélik, hogy ennek az aránynak közelebb kell lennie az évi 10%-hoz, ha a gyártók olyan életképes értékesítési hálózatokat akarnak létrehozni, amelyek a digitális csatornákkal együtt működnek.
Még a COVID előtt az egy márkakereskedőre jutó átlagos új autó eladások, beleértve a kiskereskedelmi és flotta üzletágat is, a főbb európai piacokon - az Egyesült Királyság kivételével (amely folyamatosan 500 körül van) - csak 300 körül mozogtak. A konszolidáció hosszú időszaka és az egymást követő évek javulása ellenére Hollandia a járvány előtti évben még mindig csak 250-nél járt, míg Olaszországban a kereskedők számának hosszú ideje tartó csökkenése után sikerült átlépni a 400-as szintet.
Ez azért fontos, mert függetlenül attól, hogy egy adott márka az ügynöki vagy a franchise-üzletág mellett dönt, a márkakereskedők számára az új autókkal kapcsolatos üzletágban elérhető árrés valószínűleg csökkenni fog, és a villamosítás és más tényezők fokozatosan felemésztik azt a bevételt, amelyet az autók szervizeléséből a márkakereskedés egészének működtetése érdekében lehet elérni.
Ennek alapján a jövőbeli hálózatok magja olyan kereskedésekre épül majd, amelyek megfelelnek bizonyos életképességi kritériumoknak, amelyek nagyrészt a volumenhez kapcsolódnak majd. Még mindig lehetséges, hogy a hálózatokban hosszú időn keresztül megmaradnak a kisebb tulajdonos-üzemeltetők, akik támogató szerepet játszanak, és amelyek potenciálisan fontos szerepet töltenek be a helyi közösségükben, de a nehéz munkát a nagyobb kereskedők végzik majd, és ehhez a kereskedőnkénti új autó eladások jelenlegi szintjéhez képest jelentős változásra van szükség.
Az induló vállalkozásokon kívül kevés márka törekszik arra, hogy megduplázza értékesítési volumenét, így nem számíthatnak arra, hogy ez megoldja a hálózat életképességi problémáit. A sikerhez vezető út költségcsökkentéssel sem lehetséges, mivel a márkakereskedőkkel szemben egyre nagyobb követelmény, hogy nagyszerű ügyfélélményt nyújtsanak.
A Renault bejelentése illeszkedik abba a sorba, ami már néhány éve elindult és várhatóan egyre több gyártó jelenti majd be, hogy a jövőben kevesebb kereskedővel fognak együtt dolgozni
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!