kabrió
Tavasszal még bérelt autóként keresettek. De a kabrió modellek körének csökkenése meglehetősen hidegen hagyja a németeket.
Az autógyártók ritkítják modellválasztékukat. Mindenekelőtt a kupék és kabriók új kiadásait törlik. Ennek oka természetesen a pénz – írja a német honlap. Az olyan fontos piacokon, mint Kína, egyetlen sofőr sem megy önként tető nélkül - a nap forró és a levegő piszkos.
Csúcsmodell a régi időkből. Fotó: pixabay
A kabrió fejlesztése és gyártása egyes telített piacokon már nem éri meg a gyártó számára. A beruházások az e-mobilitás, a digitalizálás és az önvezetés felé irányulnak - és természetesen az új SUV-k és crossoverek fejlesztésébe.
Még az alapvetően kabrióbarát Németországban is korlátozott a bánat a sokféleség csökkenése miatt.
A Civey berlini közvélemény-kutató autóhétre vonatkozó felmérése szerint majdnem minden harmadik szerint kár, hogy ritkítják a kínálatot. Majdnem 45 százalékuk azonban nyugodtan látja a fejlődést. Feltűnően sokan, a válaszadók több mint negyede nem tud dönteni, vagy nincs véleménye.
Különösen a nagyvárosokban és a fiatalok körében kevés a szomorúság a kabrió lassú halála miatt. Valószínűleg még mindig vonzóak, mint napos hétvégékre bérelt autók, de nem mindennapi használatra. 2021 első négy hónapjában csak alig 20 000 új kabriót regisztráltak Németországban. Az is észrevehető, hogy a nők láthatóan még kevésbé szeretik a kabriót vezetni, mint a férfiak.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!