Forma-1
A régi, széles körben ismert és kedvelt logót 23 éve vezette be Bernie Ecclestone, az új, egyszerűbb formájú logó talán nem lesz ilyen hosszú életű, mert sokaknak nem nyerte el a tetszését.
A Forma-1 kereskedelmi főnöke, Sean Bratches szerint a dizájnváltás szükséges lépés volt a modern, digitális médiumok és a merchandise fejlesztése miatt. „A mai korban egy csomó márka megpróbálja egyszerűsíteni a márkajelzését azért, hogy beléphessen a digitális térbe. Nézzék meg a Starbucksot vagy a Coca-Colát, amelyek szintén hozzányúltak a sajátjukhoz. Mi úgy éreztük, hogy ennél messzebb kell mennünk, valóban át kellett alakítanunk a sajátunkat, hogy ezzel is jelezzük a haladás szellemét” – nyilatkozta Bratches.
Az új logó nem igazán nyerte el a rajongók tetszését, és Hamilton is panaszkodott rá a szezonzáró után. „Úgy vélem, a régi logó ikonikus volt. Képzeljék el, mi lenne, ha a Ferrari vagy a Mercedes is megváltoztatná a sajátját. Nem hinném, hogy ez az új F1 logó annyira ikonikus lenne, mint a régi, de ki tudja, talán majd belenő a szerepébe” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok. Riválisa, Sebastian Vettel szintén nem volt elragadtatva: „a régit jobban szerettem” – nyilatkozta.
„Hogy tetszik-e nekem? Ha több pénzt termel majd, mint a régi, akkor kedvemre való lesz” – tett hozzá a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. „Nyilvánvalóan az új menedzsmentnek volt ez a szándéka, mert épp a Forma-1 átalakítása, újrabrandesítése zajlik. Érthető, ha új arculatot akarnak kialakítani, és a logó jól összegzi a szándékukat” – tette hozzá.