WRC

Egy nap után tizedre azonos idővel vezeti a Horvát-ralit Neuville és Evans

2024.04.20.

Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is lőtávolon belül van az elsőkhöz képest.

A vb-cím idei esélyesei, Neuville és Evans pénteken holtversenyben végeztek Horvátországban, a pénteki nyolc gyorsasági után kevesebb mint egy tizedmásodperc választotta el a világbajnoki pontverseny első két helyezettjét (a szezon negyedik fordulójára a belga hat pont előnnyel érkezett a walesi előtt). A fővárostól, Zágrábtól nyugatra fekvő dombvidéken, nyolc, összesen 120 km hosszú, trükkös gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni. Péntek este azonban Neuville volt az, aki, sajnálkozhatott az elszalasztott lehetőségek miatt.

Neuville a nap első öt aszfaltos gyorsaságijából négyet megnyert, és 10,1 másodperces előnyt épített ki. A belga pilóta erőfeszítései azonban meghiúsultak, amikor a Hyundai i20 N egy nagy kőnek ütközött a hatodik gyorsaságin, amitől a jobb első gumiabroncsa megsérült, ami körülbelül 10 másodpercébe került a belga pilótának.

 

A Toyota versenyzője, Evans a Jaškovo és Mali Modruš Potok közötti következő szakasz megnyerésével átvette a vezetést. Ennek ellenére Neuville késői feltámadása a fináléban azt eredményezte, hogy a két pilóta egyforma idővel fejezte be a napot, és Sébastien Ogier mindössze 6,6 másodperces hátránnyal a dobogón végzett mögöttük.

„Nagyon csalódottak vagyunk [a sérült gumi miatt], mert ez olyasmi, amit nem lehetett volna elkerülni” – ismerte el Neuville. „Megtettem, amit tudtam, de a hosszú etapokon elment a motivációm is egy kicsit, ez nem volt egy jó nap számunkra.”

Evans pozitívabban értékelt: „különösképp ma reggel az utak minden egyes autóval egyre piszkosabbakká váltak, ez segített abban, hogy gyorsabbak legyünk a mögöttünk indulóknál, de nem egészen olyan gyorsak, mint Thierry. Az első szakasz elég csúszós volt, de a délelőtt folyamán egy kicsit kényelmesebben kezdtük érezni magunkat, amivel kezdett megjönni a tempó is. Délután, miután Thierry defektet kapott, elég jó küzdelem alakult ki: ezután a különbség nagyon kicsi, csak néhány másodperc volt minden egyes szakaszon. Az autó általában jó volt, és az egyensúlya is elfogadható, de holnap az esősnek mondott időjárás miatt egészen más lehet a helyzet, kihívásokkal teli napra számítunk.”

A sáros körülmények, sőt, még a hófúvások is változékony tapadási szintekhez vezettek, ami a hatodik helyen rajtoló Ogier-t az egyik legrosszabbul érintette, mivel a sarat az előtte menők az útra hordták.

Annak ellenére, hogy az első szakaszon lassú defektje volt, és az ötödik szakaszon egy kis esőbe is belefutott, a franciát a nap végi utolsó szakaszon nyújtott erős teljesítménye – több mint 9 másodperccel verte az egész mezőnyt – visszahozta őt a versenybe. A szombati esős időjárásra számítva Ogier megjegyezte: „holnap egy másik rali kezdődik, azt hiszem – sokkal lassabb és sokkal csúszósabb.”

Ott Tänak 41,1 másodperccel lemaradva az élről a negyedik helyen végzett. Miután megjegyezte, hogy Hyundai-ját reggel „idegesnek” érezte, az észt versenyző délután már sokkal gyorsabb volt, és 11,6 másodperccel megelőzte Adrien Fourmaux-t, aki az M-Sport Ford Pumáját hajtja.

A Toyota japán versenyzőke, Kacuta Takamoto a hatodik helyet szerezte meg a Hyundai-os Andreas Mikkelsen előtt, aki délelőtt időt vesztett, miután túlcsúszott egy kereszteződésen. Grégoire Munster lett a nyolcadik, míg a WRC2 élmezőnyében szereplő Nyikolaj Gryazin és Yohan Rossel egészítette ki az élmezőnyt.

A szombati második szakasz hasonló formátumot követ. Délelőtt és délután négy szakaszt vezetnek, összesen 108,76 kilométert teljesítve.

Az állás péntek este:

1 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 1h05m15.3s

2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +0.0s

3 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +6.6s

4 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +41.1s

5 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford PUMA Rally1 HYBRID) +52.7s

6 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m37.8s

7 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2m37.8s

8 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford PUMA Rally1 HYBRID) +3m07.3s

9 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +3m48.3s

10 Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +4m19.4s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..
2025.02.10
Halálosan láthatatlan: Az ÖAMTC – Osztrák Autóklub -  riasztást adott ki a silány minőségű....
2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....