közlekedésbiztonság

Égetővé vált a súlyos sérüléses közúti balesetek visszaszorítása

2015.10.14.

Az Európai Parlament ismételten felhívta a figyelmet a súlyos balesetek visszaszorítására vonatkozó európai célkitűzésekre. Szeptember 9-én, az Európai közlekedési stratégia 2011 óta eltelt időszakának felülvizsgálatával kapcsolatos szavazáson a tagországok gyors elfogadását kérték a 2020-ra kitűzött célokkal kapcsolatban, melyek a közúti közlekedési balesetben súlyosan megsérültek 40%-os csökkentését irányozza elő.

Sajnálatos tény, hogy 2010 óta a közúti közlekedési balesetben megsérültek száma csupán 1,6%-kal csökkent, míg a halálos áldozatok számában sikerült 18%-os csökkenést produkálni. 2014-ben ráadásul romlott a statisztika, hiszen mintegy 3%-kal, 203500-ra ugrott meg a sérültek száma. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) régóta küzd azért, hogy a súlyos sérültekre vonatkozóan külön legyenek meghatározva a közlekedésbiztonsági célkitűzések, mintegy kiegészítve a közúti balesetek halálos áldozatainak feleződésére vonatkozó 2001-es (később 2010-es) célokat.

Úgy tűnik, az Európai Bizottság megakadt az üggyel kapcsolatban

Az Európai Bizottság elkötelezte magát fenti célkitűzés teljesítése érdekében. Két évvel ezelőtt meghatározták és elfogadták a sérülések típusaira vonatkozó egységes definíciókat. Akkor a célok meghatározását akkor 2015 első félévre irányozták elő, és márciusban meg is jelent a Bizottságnak egy ezzel kapcsolatos rövid közleménye.

De úgy tűnik, az Európai Bizottság visszatáncolt, és jelenleg egyáltalán nem világos, mikor fogják kitűzni a teljesítendő célokat. Az ETSC 70 szakértő, közlekedésbiztonsági szervezet, és az áldozatokat képviselő csoportok, valamint 12 Európai Parlamenti tag nevében levélben fordult Jean-Claude Juncker-hez, a Bizottság elnökéhez, hogy megsürgesse a célok meghatározását.

A támogatók között van az F1 legenda Gerhard Berger is (forrás: ETSC Twitter)

Egyébként szeptemberben várhatóan az Egyesült Nemzetek Szervezete lefekteti a fenntartható fejlesztéssel foglalkozó célkitűzéseit, mely magában foglalja a közúti balesetben meghaltak számának, és a súlyos sérültek számának visszaszorítását is. A sors fura fintora, hogy ez a célkitűzés – elfogadása esetén – érvényes lesz minden európai uniós tagországra.

Lehet, hogy az Egyesült Nemzetek Szervezete beelőz?

„A szavazás, valamint az Egyesült Nemzetek Szervezete által kijelölt – és szeptember végéig várhatóan elfogadásra kerülő – bátor célok új lendületet adhatnak az Európai Bizottságnak arra, hogy még 2015 év végéig meghatározza a súlyos sérültek számának visszaszorítására vonatkozó céljait, és az ezzel kapcsolatos intézkedéseket. A közúti balesetben súlyosan megsérültek óriási teherként nehezednek az Európai Unió vállára. A célok meghatározásával egyértelműen kifejezhetővé válik a politikai szándék arra vonatkzóan, hogy ezzel a helyzettel mihamarabb kezdeni kell valamit.” – mondta Antonio Avenoso, az ETSC elnöke.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....