'1.4 TFSI
Mi a szervizek számára a legnagyobb kihívás manapság?
A válaszadók legnagyobb része a munkaerő hiányát jelölte meg, mint a szervizt érintő leginkább jelentős probléma, de az elsődlegesen másik problémát megjelölő válaszadók is gyakran említették. A szervizek számára jelentős probléma az emelkedő rezsi- és bérköltségek kitermelése is, ezzel összefüggésben sokan elsősorban a változó technológiákkal való lépéstartást jelölték meg fő problémának. Emellett gyakori problémaként jelölték meg, hogy az engedély nélkül, illegálisan működő szervizek áraival nem tudnak versenyezni és az ügyfelek a kevésbé biztonságos, de olcsóbb megoldást választják a legális szervizek helyett
Fektettek forrásokat az elektromos autók javítására való felkészülésre? (oktatások, eszközök, stb.)
A felmérés kitöltőinek 39 százaléka fordított már forrásokat arra, hogy elektromos autókat is tudjanak javítani. A nagyobbik részük egyelőre nem foglalkozik elektromos járművek javításával. Utóbbi válaszadók fele nem is tervezi, hogy elektromos autókkal foglalkozzon a közeljövőben, ennek pedig számos oka lehet. Az elektromos autók többsége aránylag új, néhány éves autó, amelyek a legtöbb esetben még rendelkeznek gyári garanciával, ezért tulajdonosaik inkább márkaszervizbe viszik azokat, ha szükséges.
Szintén fontos szempont, hogy az elektromos autók fenntartása jelentősen egyszerűbb, mint a hagyományos, belső égésű motorral szerelt autóké. A mozgó alkatrészek száma sokkal alacsonyabb, nincs szükség olajcserére és egyéb általános karbantartási munkákra, ez pedig jelentős bevételi forrás a szervizeknek, így enélkül nem feltétlenül éri meg felkészülni az egyelőre eleve alacsony számú ügyfél kiszolgálására. Emellett azoknak is nehéz felkészülni az elektromos autók javítására, akik egyébként szeretnének foglalkozni ezzel a területtel, ugyanis a felmérés résztvevőinek válaszai alapján különösen nehéz az elektromos autókhoz értő szakembert találni.
Évente a nyereségük hány százalékát fordítják oktatásra?
A válaszadók átlagosan az általuk elért profit 3,1 százalékát fordították az alkalmazottak képzésére. A válaszadók jelentős része egyáltalán nem költ oktatásra, a leggyakoribb válasz pedig az egy és két százalék közötti oktatásra fordított összeg volt. A legmagasabb összeg, amelyet válaszadóink közül néhányan oktatásra költöttek a profit tíz százalékát teszi ki. Az adatokból egyértelműen látszik, hogy az elektromos autók javításába fektető szervizek jelentősen többet fordítottak oktatásra, mint a többiek.
A felmérés válaszadóinak többsége leginkább 4 évnél idősebb autókat javít. Meglepő adat, hogy 7 százalékban javítanak 2 évnél fiatalabb, és 11 százalékban 2 és 4 év közötti autókat. A leggyakoribb a 7 és 15 év közötti autók, de a 4-7 év közötti és a 15 évnél idősebb autók is jelentős részt tesznek ki. A feketén működő szervizek minden bizonnyal a 15 évnél idősebb autók tulajdonosainak körében igazán népszerűek, ugyanis a magyar autópark alapján ezeknek az autóknak nagyobb szeletet kellene kihasítaniuk a tortából.
A válaszadók legnagyobb arányban dízelmotorral működő autókat javítanak, de szintén jelentős mennyiséget tesznek ki a benzines autók. Az alternatív meghajtású autók közül a full hibrid modellek fordulnak meg leggyakrabban a felmérésben résztvevő független autószervizeknél, de ezek is csak négy százalékot adnak. Természetes, hogy az újabb technológiák, mint a plug-in hibrid és teljesen elektromos modellek egyelőre alacsony számban kerülnek a független autószervizekhez, ugyanis a PHEV és elektromos autópark jelentős része még garanciás és a felmérések alapján ezen modellek tulajdonosai szívesebben választják a márkaszervizeket.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!