TISPOL
A szervezők célja, hogy az EDWARD (European Day Without A Road Death) napon ne halon meg senki a résztvevő ország közúthálózatán. A 2017. szeptember 21-én csütörtökön tartott EDWARD nap idén már önmagában is óriási kommunikációs siker volt. 48 óra alatt 8813 #ProjectEdward címkével ellátott Twitter bejegyzés született, melyek összesen 25 millió embert értek el, ami 6 millióval haladta meg az egy évvel korábbi kampány eredményeit. Ezen a napon a résztvevő 31 országban összesen 31-en veszítették életüket a közutakon. Ez ugyan rendkívül szomorú hír, ugyanakkor a projekt törekvéseinek sikerét jelzi, hogy 15 olyan ország volt, ahol nem történt halálos közúti közlekedési baleset ezen a napon.
A 2017-es rendezvény plakátja
A TISPOL szervezésében második alkalommal tartottak EDWARD napot. A kezdeményezés célja, hogy felhívják a figyelmet a biztonságos közlekedésre, többek között a nemzeti és az EU-s dedikált közlekedésbiztonsági célokra, irányelvekre. A projektet az Európai Bizottság is támogatja, és idén 31 különböző ország közlekedésbiztonsági szervezete vett részt benne.
Ruth Purdie, a TISPOL főtitkára (forrás: dvr.de)
„Mindenkinek nagyon hálásak vagyunk, akik a #ProjetctEDWARD jelzéssel üzenetet küldtek vagy videót készítettek, ezzel segítve nemzetközi szintű közlekedésbiztonsági törekvéseinket” - mondta Ruth Purdie, a TISPOL főtitkára. „Itt az idő, hogy elgondolkozzunk ennek a rendkívül sikeresnek bizonyuló kezdeményezésnek a folytatásán. Már dolgozunk a 2018-as, illetve az azt követő évek kampányain. Minden érdeklődő szervezet jelentkezését szívesen fogadjuk, aki szeretne csatlakozni és dolgozni egy nemes ügyért, vagyis a zéró közlekedési haláleset eléréséért folytatott küzdelmünkben” – tette hozzá.
A kampány következő rendezvényét 2018. szeptember 19-én rendezik meg Európa-szerte.