Skoda
A Sanghaji Autószalonon leplezte le a Skoda az elektromos hajtású terepkupé-tanulmányát. A formás, letisztult vonalú SUV az orrára csúcstechnológiájú mátrix-LED fényszórókat, alsó fénycsíkot és virtuális hűtőmaszkot kapott, oldalt pedig a hátrafelé nyíló hátsó ajtók és a rejtett kilincsek számítanak különlegességnek.
A karosszéria 4,69 méter hosszú, 1,924 méter széles és 1,59 méter magas, a tengelytáv 2,85 méter. Rövidebb, szélesebb és alacsonyabb az újdonság a Kodiaq-nál.
Belül a minimalista stílus uralkodik, három képernyő uralja a műszerfalat, köztük egy 12 colos érintőképernyő. A padló teljesen lapos, a kormány kétküllős, ülésből csak négy van, a hangulatfények 10-féle színt képesek megjeleníteni. Váltó nincs, ami nagy szabadságot adott a tervezőknek.
A tükröket kamerák helyettesítik, számos funkciót gesztusvezérléssel is lehet kezelni, a kocsi figyeli a vezető szemmozgását és a szívverését is. 3-as szintű önvezetésre is képes a Vision E, vagyis tud önállóan gyorsítani, lassítani, kormányozni és megállni is.
A tanulmányautó a Volkswagen-konszern villanyautók számára kifejlesztett MEB platformjára épül. Két villanymotor hajtja, az összteljesítmény 306 lóerő, ami 180 km/h-s végsebességhez és 5 másodperc körüli gyorsuláshoz elég. A vezeték nélkül is tölthető, 80 kilowattórás vízhűtésű lítium-ion akkumulátor a padlóban található, és 500 km-es hatótávot nyújt. A 2020-ban érkező szériaváltozatot állítólag hátsókerék-hajtással és 50 kilowattórás akkumulátorral is meg lehet majd rendelni.