Dunlop
A Dunlop az autóversenyzésben nagy múltra tekint vissza; többszörös győzelme hosszú távú (endurance) versenyeken nagyban inspirálta az új Sport Maxx RT2 megalkotásában. A TÜV Süd Benchmark teszt eredményei¹ szerint a gumiabroncs igazán kiemelkedő tulajdonságokat mutat a tapadás és a kormányozhatóság területén, így kiváló abroncsválasztás olyan helyzetekre, amikor a teljesítmény a lényeg.
A teszt nedves pályán 1,3%-kal jobb eredményt, míg szárazon 4,1%-kal jobb kezelhetőséget mutatott a négy fő versenytárs¹ átlagához képest. A gumiabroncs 5,6%-kal bizonyult jobbnak a nedves körteszten¹. Emellett a Dunlop DEKRA tesztet is rendelt, ahol a Sport Maxx RT2 34%-kal jobb kopásállósági eredményt produkált a legszigorúbb tengelyterhelésnél a fő versenytársak átlagához képest[1].
Legfontosabb műszaki jellemzők:
· Új fejlesztésű futókeverék: gumigyantára épülő tapadógyanta a maximális tapadás eléréséhez nedves és száraz úton.
· Nagy külső blokkok a vállon - elődjéhez képest fokozott tapadást biztosít a kanyarokban.
· Rövid fékezési blokkok a féktávolság csökkentésére, elődjéhez képest főleg nagy sebességnél jelentős.
· A rendkívül nagy szakítószilárdságú huzalos övrész fokozott kormányozhatóságot és még jobb visszacsatolást biztosít az útról; ezt a fejlesztést az inspirálta, hogy a Dunlop megnyerte a legkeményebb 24 órás Nürburgring-Nordschleife versenyt.
„A legtökéletesebb ultra nagy teljesítményű (UHP) gumiabroncs olyan igényes sofőröknek, akik a tökéletes vezetési élményt keresik” - nyilatkozta Alexis Bortoluzzi, a Goodyear Dunlop fogyasztói szegmensének európai marketingigazgatója. „A teszteredmények is azt igazolják, hogy erős pozíciót értünk el az UHP szegmensben."
Ezt a gumiabroncsot már gyári tartozékként adják az egyik legextrémebb közúti autóhoz, a Radicalhoz, mely leginkább versenyautóiról híres. A Dunlop Sport Maxx RT2-t választotta 2016-os RCX Turbo modelljéhez. Ezt a több mint 500 lóerős autót a modern Le Mans Prototype versenyautók ihlették. Az RXC Turbót komoly versenypályára tervezték, a versenyszintű leszorítóerőt aerodinamikailag fejlett karosszériájával és légterelőivel éri el – de megvan az a képessége is, hogy egy pályán töltött kemény nap után a legnagyobb kihívást jelentő közutakon is helyt álljon.
A méretkínálat 17’’-től 21’’-ig terjed; a méretek 80%-a 2016 márciusától már elérhető.
[1]A tesztet a Dunlop megrendelésére a DEKRA végezte el: LRT 2015-137, 2015. november 2. Jármű: Golf VII 2.0 TDI 150 LE. FP01 tesztpálya, Mireval, Franciaország. Távolság: 19 275 km (6 kör). Teszt típusa: Futófelületi kopás. Abroncsméret: 225/45 R17. Prémium kategóriás versenytársak átlagához képest: Pirelli P Zero, Michelin Pilot Sport 3, ContiSportContact 5 és Bridgestone Potenza S001.