Év Magyar Autója

DS 3 Crossback teszt: különcöknek

2019.08.05.

Magas árral, átlag feletti dizájnnal, izgalmasan következetes arculattal, átlagos kényelemmel és pörgős kis motorral támadja a prémium szubkompakt kategóriát a DS 3 Crossback. A PSA legfrissebb márkája jó úton jár, a kérdés csak az, lesz, aki megfizeti?

Hogy néz ki?

Csak szurkolni tudok a DS-nek, hogy tartson ki a lendület és ismerjük meg azokat az autókat is, amelyeket állítólag évente piacra dobnak. Az első kettő igazi finomság, a DS 7 Crossback hamarosan tiszteletét teszi nálunk, a DS 3 Crossbacktől pedig elsőre leesett az állam. A szemfényvesztés nagymestere. És a divaté. A DS maga a divat. Vajon divatba is jön a stílusteremtő ikon?

A DS 3 Crossback nem átlagos autó, ahogy a formavilága sem az. Különc, különleges, érzéki, vagány és emocionális. Megkapó még ebben a fekete/bordó, belül óraszíj hangulatú kombinációban is. A kézműves hatású, masszírozó bőrülésekben kétfajta a tömés, a külső puha, a belső sűrű, hogy tartsa a formát. A rombuszforma az uralkodó, mindenhonnan az és a karórák számlapjára emlékeztető gilosálás köszön vissza. A B oszlop fordított cápauszonya vonzza a tekintet, főleg bentről, mert miatta nem lehet hátul kilátni az autóból. A kilincsek akkor bújnak elő, ha megközelítjük a járművet, ez nagyon látványos, de a varázslat nem következetes, van, hogy nem bújnak elő. Ilyenkor sem kell pánikba esni, ha kézzel nyomkodjuk a süllyesztett kilincset, kiugrik.

Digitális felső középkonzoljának hátránya, hogy a klímát is csak innen lehet állítani, a tolatókamera képe elmosódott és túl világos, a navigáció grafikája nagyon elavult, az 525 wattos, 12 hangszórós Focal Electra hifi parádésan szól, a lapkára vetített színes kijelző informatív. Bőrözött műszerfala érintőgombokat hord, tanulni és szokni kell a kezelésüket. Meglett férfiaknak szűkös a beltér, hölgyekre méretezték az autót, az első ülésekre könnyű a be- és a kiszállás, a magas üléspozíció kellemes.

A 12 mázsás DS 3 Crossback hossza 4,12 méter, szélessége 1,79 méter, 1,53 méter magas, tengelytávja 2,56 méter, csomagtartója 350 liter, amelyet az ülések lépcsős ledöntésével 1050 literre bővíthetünk. Arra nem elég, hogy a szokásos hokis táskámat simán betegyem, nem fér be ugyanis. A háttámla egyik oldalát le kellett döntenem, hogy magammal vihessem a felszerelést. Amikor egy Opel Astra H Caravanból kellett átpakolni barátom bőröndjeit, bizony a kalaptartót, a vonóhorgot, az egészségügyi dobozt és az elakadásjelzőt is otthon kellett hagyni, miközben az Astra még félig tele volt. Megpakolva csomagokkal és öt személlyel mutatja meg igazi arcát a futómű, ráz, kemény és kellemetlen, a motor viszont jól bírja a terhelést, a plusz kilók és a dübörgő klíma ellenére vígan száguldoztunk.

Fotó: Csordás Gábor

Lámpája 15 szegmenst egyenként működtető mátrix-ledes, vakításmentes, automatikusan alkalmazkodik a forgalomhoz és a környezethez. Igazi légyszem.

A modellt az importőr a Magyarország Autója 2020 díjra nevezte.

Hogy megy?

Izmos, 1,2 literes, háromhengeres turbómotorja 155 lóerős (percenként 5500-as fordulaton), legnagyobb forgatónyomatéka 240 Nm (percenként 1750-es fordulatnál). Álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 8,2 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 208 kilométer/óra.

A DS 3 Crossback alapja a PSA-csoport moduláris platformja (CMP), amire egyébként a Peugeot 208 és az Opel Corsa is épül. A szépséget a franciaországi Poissy-ben gyártják.

Milyen vezetni?

A nyolcgangos Aisin automatikus váltó ügyesen dolgozik, lehet kézzel is váltani a kormány mögötti fülekkel, de ettől nem lesz izgalmasabb a DS 3 Crossback vezetése. Annál inkább, ha sportmódba kapcsoljuk, amitől megélénkül a gázreakció és a váltási pontok is eltolódnak, az ércesebb fordulatbércek irányába. Gokartos vezethetőségre ne számítson senki, ez nem a régi DS 3 és nem is Mini. Magas építése miatt kanyarban nagy az oldaldőlés, szlalom közben enyhén imbolyog. 

Kormányzása érzéketlen, sportos vezetésre alkalmatlan. Szokni kell a középkonzolra került ablakemelő kapcsolókat, amelyek bármilyen jól is nézzenek ki, nem esnek kézre. Egy alkalommal az ablak leengedése helyett a parkolóféket aktiváltam, szerencsére nem jött szorosan senki mögöttem. Fogyasztása átlagos, a kis motor hergelve szomjas. 7,2 liter benzint fogyasztott az 500 kilométeres teszten vegyes használatban.

A hangja morcos, vérpezsdítő, de jellegzetesen háromhengeres. Futóműve lágy, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, üresen megfelelően csillapít. Hasmagassága 17 centiméter, összkerék-meghajtás nem elérhető.

Mennyibe kerül?

Ezt a kérdés nem szereti hallani egyetlen DS-kereskedő sem. Ezt a kérdést ennél az autónál ugyanis nem szabad feltenni. Bele kell szeretni, aztán meg kell venni. Másképp nem fog menni. Észérvekkel nem választja senki. Alapára 7,19 millió forint (széria a sávtartó, az aktív vészfékrendszer, a LED-es fényszóró), a tesztelt La Premiere változat a 155 lovas motorral a képeken látható összeállításban 11,265 millió forint. Hagyok időt emészteni...

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.07
Amíg a versenytársak látszólag rossz irányba indultak el a villanyosítás útján, addig a BMW soha....
2025.04.07
A gyorsabb haladás miatt azt kéri a rendőrség, hogy aki teheti, kerülje el az M1-es autópálya Győr-....
2025.04.07
Rövid kisfilmben mutatom meg az AMTS legmenőbb autóit. ..
2025.04.07
Az amerikai Greenbrier bezárja aradi vagongyárát, amely egyike a cég Romániában működő három....
2025.04.07
És egyáltalán, miért van ezekre szükség?   ..
2025.04.07
Marek Výborný cseh mezőgazdasági miniszter szerint jelentős fennakadásokra kell számítani a....
2025.04.07
Hagyományainkhoz híven idén is a Húsvéti Nyitnikék rendezvényünkkel indítjuk a szezont – családi....
2025.04.07
Az Audi átmenetileg vissza tartja az összes Mexikóban és más tengerentúli piacokon gyártott és az....
2025.04.07
Egyedülálló méretű, egész Kína területét lefedő akkumulátorcsere-hálózatot épít ki a CATL és a....
2025.04.07
A számok jelenleg rosszul néznek ki, viszont a jövőben valószínűleg javulni fognak - az....