orosz autópiac

Drasztikus áremelést hajtottak végre a nagy márkák Oroszországban

2020.09.29.

A legnagyobb autókonszernek szeptember 1-én drasztikus áremelést hajtottak végre Oroszországban.  Modelltől függően az árak 16 ezer - 100 ezer rubellel nőttek. A legjelentősebb drágulás a BMW, a Renault és a Volkswagen márkájú autóknál következett be – írja az autonews.ru orosz autós szakportál. 

A vezető autógyártók jelentősen megemelték Oroszországban forgalmazott 2020-as modelljeik listaárát szeptember 1-től.

Szeptemberben a Volkswagen modellek ára átlagosan 30-100 ezer rubellel (kb. 120-400 ezer forinttal) drágul. Az új Polo ára például 29 ezer rubellel emelkedett (792 900 rubelről 821 900 rubelre). Az előző generációs Polo ára azonban egyszerre csaknem 100 ezer rubellel ugrott magasabbra, 699 500-ról 798 900 rubelre.

Ugyancsak 100 ezer rubellel lett nagyobb a Tiguan és Touareg SUV alapára. Ez utóbbi most már 3 799 000 rubelbe kerül.

A Renault-ok ára is emelkedett. Szeptembertől például az 1,6-literes 114 lóerős Arkana alapára 1 124 000 rubel lett. Augusztusban ezt a verziót még 120 ezer rubellel olcsóbban, 1 104 000 rubelért kínálták.

A Renault Duster SUV ára körülbelül 30 ezer rubellel nőtt. Most az 1,6 literes 114 lóerős, első kerék meghajtású Access ára 810 ezer rubelnél kezdődik. Korábban ezt a modellt 777 ezer rubeles áron kínálták.

A BMW is bejelentette az áremeléseket. A frissített árlisták szerint szinte az összes modell ára 40- 50 ezer rubellel nőtt. Például a BMW 3-as sorozat most 2 580 000 rubelbe kerül (+50 000 rubel), és a BMW 2-es szériájú Gran Coupe pedig 2 130 000 rubel(+40 000 rubel).

Oleg Mojszejev, az Orosz Autókereskedők Szövetségének (ROAD) képviselője az Autonews.ru-nak adott interjúban az áremelés egyik okaként a rubel árfolyamának bezuhanását jelölte meg, ami további negatív hatással lehet a piacra. megjegyezte a rubel esésének tendenciáját, ami további negatív hatással lehet az áremelkedésre.

Viszont Andrej Kamenszkij, az Avilon AG marketingigazgatója az Autonews.ru-nak elmondta: az első félévben az autók gyártási költsége átlagosan 3-7 százalékkal nőtt. Az áremelkedés okai között megemlítette az árfolyam-ingadozásokat, az inflációt, a modellfrissítést. Nem zárta ki, hogy késő ősszel a nagy autógyártók ismét korrigálják majd áraikat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....