Dakar

Dakarra készülve - teszt a lelke mindennek!

2017.11.24.

Az Opel Crossland X már úton van a Le Havre-i kikötőbe, ahol behajózik Dél-Amerikába, hogy időben megérkezzen a 40. Dakar-rali januári rajtjára, de téved, aki azt hiszi, hogy „kipróbálatlanul” kelt útra.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős még indulás előtt tesztelt a vadonatúj versenygéppel, amely jobban kezelhető, stabilabb útfekvésű és jóval könnyebb, mint az elődje volt. - Ez volt eddig a legsimább tesztünk, az autó az első pillanattól kezdve tökéletesen működött, és az is kiderült, hogy az alapbeállításai nagyon jól sikerültek, mert bár folyamatosan próbáltunk változtatni, végül mindig visszatértünk a kiindulási ponthoz – mondta Szalay Balázs, akinek a januári lesz a 13. Dakar-ralija. "Direkt egy olyan terepre mentünk, ahol egymást követik az árkok, mert ki akartam próbálni az új rugózást, a hosszabb rugó-utat, és tökéletesen elégedett voltam a Crossland X-szel.”



Körülbelül száz kilométert tett meg Szalay, s természetesen voltak olyan menetek, amelyeken beült mellé navigátora, Bunkoczi László is – nem azért, mintha mondania kellett volna, merre kell menni, egyszerűen ő is ki akarta próbálni a versenygépet. "Az autóban minden ott van, ahol szeretem, minden úgy van, ahogy kézre esik, s bár azt nem tudom megállapítani, hogy gyorsabb lett-e – mert nem működött a kilométer-óra –, de az teljesen biztosan jót tett neki, hogy az elelőz autónkhoz képest majd’ háromszáz kilóval könnyebb – árulta el Szalay. – A BF Goodrich abroncsok is nagyon jól fogták a földet, ami azért fontos, mert a tavalyi tapasztalatból kiindulva számíthatunk olyan esős körülményekre is, mint amilyen itthon volt az utóbbi napokban.”



A BF Goodrich All-Terrain abroncsok kifejezetten összkerékhajtású járművekre készültek. Megküzdenek a legnehezebb gumigyilkos tereppel és ellenállnak a legerősebb igénybevételnek is. Ez annak köszönhető, hogy szerkezetük egyszerre hajlékony és rendkívül ellenálló, így alacsonyabb üzemi nyomáson is bírják a gyorsaságot.

Ezek az abroncsok, amelyekkel Szalayék is nekivágnak a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyének, a legutóbbi Dakaron is kiválóan teljesítettek – több csapathoz hasonlóan az első három helyezett is ilyen abroncsokon versenyzett.



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
Aszfaltoznak az M0-ás autóúton az M4-es csomópontnál. Az M1-es autópálya felé a 41-es és a 39-es km....
2024.05.22
- Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma áprilisban az egy évvel korábbihoz képest az Európai....
2024.05.22
- Közös vállalatot alapított 50-50 százalékos tulajdoni arányban az AutoWallis csoport portugál....
2024.05.22
Pályafutása első futamgyőzelmét aratta a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-....
2024.05.22
A police.hu oldal szerdán megjelent híre szerint az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat....
2024.05.22
Az Opel új fejezetet nyitott az új Astrával, Európa egyik legnépszerűbb kompakt autója már elérhető....
2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....
2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....