rali

Dakar Rali 5. etap: kilenc MINI ALL4 Racing érkezett meg a legjobb húszba

2016.01.09.

A viharos időjárás a Dakar Rali 5. etapjára is tartogatott meglepetéseket, az újfent lerövidített versenytáv azonban nem fogott ki a még versenyben lévő kilenc MINI ALL4 Racing csapaton: miután a mezőny átlépte a bolíviai határt, a teljes MINI-flotta a legjobb húsz között végzett.

A 2016-os Dakar Rali 5. etapja a legendás megbízhatósági megmérettetés történetének eddigi legmagasabb útvonalára vezette a pilótákat, akik az eredetileg 327 kilométeresre tervezett ötödik futam mintegy 3 500 méteres hegyvidéki magasságában száguldottak át a bolíviai határon.

A még versenyben lévő kilenc MINI ALL4 Racing duó éllovas csapata, a Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel páros igazi halálos iramban teljesítette a Maraton névre keresztelt hegyvidéki útvonal második megmérettetését, az etap negyedik helyére hozva be az AXION X-raid csapat 300-as rajtszámú versenyautóját. Nyolc etappal a Dakar Rali vége előtt a katari – francia címvédő duó megerősítette az összetettben elfoglalt negyedik pozícióját.

„Kihoztuk magunkból a legtöbbet, apait-anyait beleadtunk. Az élboly rettentő kemény versenytársakat tartogat, de boldog vagyok, amiért eddig minden akadályt sikerrel vettünk. Messze van még a vége és remélem, sikerül jó időt kiautóznunk magukból és a technikából. Továbbra is azon leszünk, hogy nyomjuk neki, ahogy a csövön kifér” – mondta Nasser Al-Attiyah.

A Maraton névre keresztelt hegyvidéki szakasz extrém útvonalát két részletben, a 4. és az 5. etapban teljesítették a versenyzők, ráadásul szerelőbázis és háttértámogatás nélkül. Ahogyan azonban az várható volt, a sokat bizonyított MINI ALL4 Racing versenyautók ezúttal is meghibásodás nélkül szelték át a magaslatot.

A 315-ös rajtszámú MINI ALL4 Racing volánjánál helyet foglaló WRC-legenda, Mikko Hirvonen és navigátora, Michel Périn megerősítette a páros abszolút tabellán betöltött hetedik pozícióját. A viharos időjárás miatt a verseny szervezői az utolsó szakasz levágásával 321 kilométeresre rövidítették az 5. etap teljes távolságát, amelyet a finn – francia duó a hatodik helyen abszolvált.

„Teljes mértékben elégedett vagyok az etapon nyújtott teljesítményünkkel. Igaz, kaptunk egy defektet, amivel elvesztettünk néhány percet, majd hosszú kilométereken át az előttünk haladók porfelhőjében vezettünk. Úgy hiszem, ha ez nincs, két-három perccel jobb eredményre lettünk volna képesek. De sokkal bátrabban vezettem, mint az előző etapokon bármikor, a tapasztalatok pedig gyors fejlődést eredményeztek. Mindent egybevetve, ez volt az eddigi legjobb Dakar-futamom, rendkívül élveztem” – nyilatkozta a Dakar-újonc pilóta.

Az AXION X-raid csapat másik két duójának is volt oka az örömre az 5. etap leintése után: az Orlando Terranova – Bernardo „Ronnie” Graue argentin páros (#310) a kilencedik helyen érkezett célba, amellyel három helyet javítva az abszolút tizenkettedik pozícióba léptek fel.

„Kiváltképp jó etap volt, rendkívül kellemes vonalvezetéssel. Keményen nyomtuk neki, így egyhamar be is értük „Naniékat”, majd 40 kilométer múlva rendkívül erős felfájás tört rám. „Nani” nagyon szorosan jött mögöttem, ami igazán emlékezetes kilométereket okozott. De végül egy darabban célba értünk, ami különösen fontos, tekintve, hogy 6. etap extrém hosszú lesz” – fogalmazott az argentin pilóta.

A Joan „Nani” Roma – Alex Haro alkotta spanyol páros (#304) az 5. etap tizedik helyére hozta be a MINI ALL4 Racing versenyautót, amellyel a duó az abszolút huszonharmadik helyről a virtuális dobogó tizenhetedik fokára ugrott fel. A hat helyes javítás annak fényében kiváltképp kiváló teljesítmény, hogy „Nani” eléggé rosszul viselte a magaslati levegőt.

„Nagyon rosszul éreztem magam. Szörnyű fejfájással kezdtem az etapot, és az első 50 kilométer nagyon lassan telt el. Nem is vezettem valami jól, nem éreztem az autót. Hihetetlenül erős fejfájás lett úrrá rajtam, amin csak egy tabletta segített. Az utolsó 100 kilométer ezt követően már rendben volt. De nem, egyáltalán nem vagyok boldog emiatt” – összegezte az 5. etapot a spanyol versenyző.

Miközben a még versenyben lévő kilenc MINI ALL4 Racing versenyautó mindegyike megérkezett a legjobb húsz közé, az Orlando Terranova – Bernardo „Ronnie” Graue páros a következő etapon a legjobb tíz közé kerülésért száll harcba, nyomukban a Van Loon Racing, az ORLEN csapat és az X-raid istálló privát versenyautóival. A 306-os rajtszámú holland duó jelenleg a tizenharmadik helyen áll, mindössze 3 perc 25 másodperces előnnyel a tizennegyedik helyezett Jakub „Kuba” Przygonski és Andrei Rudnitski párosa előtt (#327). A Dakaron induló legfiatalabb MINI-pilóta, a brit Harry Hunt minden kilométerrel újabb és újabb tapasztalatokat szív magába, és már az előkelő tizenötödik helyről várja a következő fordulót.

A 2016-os Dakar Rali 5. etapjának MINI ALL4 Racing eredményei

Pilóta

Navigátor

#

Csapat

Helyezés

Idő

Nasser Al-Attiyah
(katari)

Mathieu Baumel
(francia)

300

AXION X-raid csapat

4

013:31:41 +00:14:16

Joan „Nani“ Roma (spanyol)

Alex Haro
(spanyol)

304

AXION X-raid csapat

17

014:29:04 +01:11:39

Orlando Terranova
(argentin)

Bernardo „Ronnie“ Graue
(argentin)

310

AXION X-raid csapat

12

014:10:56 +00:53:31

Mikko Hirvonen
(finn)

Michel Périn
(francia)

315

AXION X-raid csapat

7

013:40:49 +00:23:24

 

 

 

 

 

 

Erik van Loon
(holland)

Wouter Rosegaar
(holland)

306

Van Loon Racing

13

014:11:41 +00:54:16

Boris Garafulic
(chilei)

Filipe Palmeiro
(portugál)

313

X-raid csapat

18

014:30:36 +01:13:11

Harry Hunt
(brit)

Andreas Schulz
(német)

323

X-raid csapat

15

014:15:14 +00:57:49

Adam Malysz
(lengyel)

Xavier Panseri
(francia)

325

ORLEN csapat

20

014:39:54 +01:22:29

Jakub „Kuba“ Przygonski
(lengyel)

Andrei Rudnitski
(belarusz)

327

ORLEN csapat

14

010:26:53 +00:42:02

Stephan Schott
(német)

Holm Schmidt
(német)

331

X-raid csapat

-

-

Nazareno Lopez
(argentin)

Sergio Lafuente
(uruguayi)

351

X-raid csapat

-

-

Guo Meiling
(kínai)

Min Liao
(kínai)

360

Perfect China Health 100 Yong csapat

-

-

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..