Maybach
Pontosan három éve, 2011 novemberében jelentette be Dieter Zetsche (Daimler CEO) a Maybach márka megszűnését, vagyis visszaléptetését annak érdekében, hogy más S-osztály kategóriájú modellek léphessenek színre 2012-től. Az utolsó Maybach 2012 december 17-én gördült ki a sindelfingeni manufaktúrából és addigra már a névhasználat beszüntetéséről is megszületett a döntés.
Daniel Schwarz a frankfurti Commerzbank elemzője egy nagyon helyénvaló meglátással summázta a Maybach újraélesztő projektet, sőt, üdvözölte a döntést, mivel egyébként is ésszerübb a régit újra építeni, mint mesterségesen kreálni egy új brandet és egy hozzákapcsolódó hátteret.
Ezentúl tehát Mercedes-Maybach néven futnak majd a legapróbb részleteiben is kifinomultságot hordozó presztizsautók. A legnagyobb Mercedes-Maybach modell az S600 tipusjelzést viseli és egy V12-es, twinturbós benzinmotorral operál, 530 lóerőt bocsátva a kiváltságos sofőr rendelkezésére. Az S500-ban V8-as (455 LE) aggregát dolgozik, és értelem szerűen az S400 kivitel kapja a 3.0 literes, V6-os erőforrást (333 LE), azonban ennél a verziónál standard a 4Matic hajtás, és nagy valószínűséggel elkerülhető vele Kínában a büntető vám. A Maybach S600 tengelytávját 200 mm-rel megnyújtották, ennek ellenére az autó nem nagyobb a Maybach 57-nél, de mindenképp tágasabb érzést kínál. A hat métert meghaladó Maybach 62-nél hosszabb limuzin után érdeklődők számára pedig csak annyit mondhatunk, hogy az érdeklődés függvényében elképzelhető, hogy nem veszik félvállról az efféle extra igények kielégítését a Daimlernél.
A Mercedes GL-osztályú Maybach SUV kapcsán Ola Kaellenius, a Mercedes értékesítési vezetője azt nyilatkozta, hogy kategorikusan nem zárná ki a lehetőségét, de jelen pillanatban nincsenek ilyen irányú tervek az asztalon. A hibrid verziókkal azonban más a helyzet. A Daimler managementje lehetségesnek tartja, hogy ilyen technológiával bővítsék palettájukat a jövőben.
Az értékesítési darabszámokat illetően az éppen futó S-osztály iránti fokozott érdeklődés miatt semmi jele az aggodalomnak a Maybachnál. Idén januártól több int 100 ezer darabot adtak el a csillagos zászlóshajóból világszerte, túlszárnyalva ezzel az teljes Audi A8 és 7-es BMW volument. Kaellenius úr szerint a 2002 és 2012 közötti háromezer darabos volument jelentősen meg kívánják haladni az újdonságokkal, azonban árlistára csak december közepétől számíthatunk.