Baleseti statisztika
A portál az Olasz Statisztikai Hivatal, az Istat adataira támaszkodva a quattroruote.it azt írja: 2018-ban Itáliában 172 344 személyi sérüléssel járó baleset történt a közutakon, ami 1,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
Szintén csökkent a sérültek száma, ami így is nagyon magas (242.621), de 1,7 százalékkal kevesebb, mint 2017-ben. Hasonló a tendencia (-1,6%) azon esetekben, amikor a sérült a balesettől számított 30 napon belül hunyt el (3.325). Csökkent a halálos áldozatok száma a kerékpárosok (-13,8%), és az autósok (-3%) körében is.
A jó hír azonban rosszakkal is párosul. A halálos közlekedési balesetben elhunyt gyalogosok száma 1,5 százalékkal nőtt, a motorosoké pedig kifejezetten megugrott (17,4%).
A tavalyi évben a balesetek többségét a vezetés közbeni mobilozás okozta. Ezt követte a meg nem adott előnyszabály, illetve a sebességtúllépés. E három oknak tulajdonítható az olasz utakon történt baleseti halálesetek 40,8 százaléka.
A Morandi-viadukt összeomlásának következményei
Az autópályákon tavaly bekövetkezett halálesetek statisztikájában súlyos teher az a 43 ember, akik az A10 Genova-Savona-Ventimiglia autópályán, a Ponte Morandi viadukt összeomlásakor vesztették életüket. Emiatt az autópályák halálos áldozatainak száma is 10,5 százalékkal magasabb lett 2018-ban (327), mint egy évvel korábban (296). Ugyanakkor az alacsonyabb rendű közutakon, valamint a városokban bekövetkezett halálesetek száma csökkent: 1596 (-1,2%) és 1402 (- 4,4%).
Kevesebb áldozat Európában
A halálos balesetek száma 2018-ban az öreg kontinens útjain is csökkent – ha csak egy százalékkal is (22.789). Ha összehasonlítjuk a 2018-as és a 2010-es referenciaéveket, azt látjuk, hogy Európában 21% -kal, Olaszországban 19,2% kal csökkent a közlekedési balesetek okozta halálesetek száma. Tavaly a közúti balesetek 49,1 halálesetet okoztak egymillió lakosra vetítve az Európai Unióban, és 55-öt Olaszországban, így Itália 18.-ról a 16. helyre lépett előre a kontinentális rangsorban.