Volkswagen Golf
Noha kultusz-státuszt leginkább a GTI Golfok szereztek, a 80-as években még ennél is továbbmentek a Volkswagen mérnökei. Mindezt azért, hogy résztvehessen a Rally Világbajnokságban – mi másért. Ez volt az 1989-es Volkswagen Golf G60 Rallye, amiből most éppen egy gyönyörű fekete példányt bocsájtanak árverésre a Collecting Carson. Sztorija elképesztően izgalmas, és rávilágít a 80-as évek útkeresésére, amiből a német cégóriás is masszívan kivette a részét.
A 80-as évek végén leköszöntek a B-csoportos raliautók, amiket veszélyesnek ítéltek a túltolt lóerők, az egyre komolyabb aero elemek, és a gyarapodó halálesetek miatt. Szóval a helyüket átvették az A-csoportos autók, amiket már sokkal komolyabb korlátok közé szorítottak, ugyanakkor továbbra is összkerekes ralibestiák maradtak, amiknek a neve egy életre beleíródott a történelem könyvekbe. Ilyen volt például a Lancia Delta Integrale, és itt kezdődött a Subaru Impreza sikersztorija is. Hozzájuk akart felérni a Volkswagen.
Ehhez viszont elég mélyrehatóan át kellett alakítani a második generációs Golfot. Egyrészt szükség volt a Golf Synchro európai modellek összkerékhajtására, másrészt egy olyan feltöltő megoldást alkalmaztak a GTI 1,8-as motorján, ami már akkor is különlegesnek számított, és azóta sem terjedt el széleskörben a gyakori karbantartási igényei miatt. Ez az úgy nevezett G-feltöltő, ami egy mechanikus kompresszor, belül fura, G-formájú spirálokkal, amik a préselő mozgást végezték. Ezek a spriálok pont 60 mm szélesek voltak, innen kapták a korabeli Golfok és Corradók a G60 típusjelölést.
Ugyanakkor a feltöltött motorokra 1,7-szeres szorzót alkalmazott az FIA, úgyhogy a furatot le kellett csökkenteniük 80,6 mm-re, hogy ne lépjék túl a 3,0-literes korlátot. A motor erőtartaléka állítólag igy is megegyezhetett egy 2,5-literes szívómotoréval. Nagy sikereket így sem tudtak elérni a G60 Rallye-val, viszont hátrahagyták minden idők egyik legexkluzívabb Golfját, amiből mindössze 5000 darabot készítettek, hogy megkapják az FIA homologizációt. Nem véletlenül nagy szó, hogy ez az olasz piacos példány ennyire szépen túlélte az éveket, és a 132 000 km-t, amit beletettek. Öröm kalandozni szélesített vonalaiban, és az egyedi kagylóülések is borzasztóan menőek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!