Renault-Nissan
A 15 éve létező Renault-Nissan szövetség bejelentette, hogy a jövőben minden modelljük a három új padlólemez valamelyikére fog épülni. A lépéstől jelentős költségcsökkentést és minőségjavulást várnak.
A platformcsaládot CMF-nek fogják hívni, ami Common Module Family-t (közös moduláris család) jelent. Ezen a családon belül a CMF-A padló a kisautók számára, a CMF-B a középkategóriás autók számára, a CMF-C/D a nagy autók számára készül majd.
A tavaly óra kapható Nissan Rogue és az idéntől kapható Nissan X-Trail és Qashqai már a CMF C/D padlólemezre épült, az első Renault, amely CMF padlólemezre épül, a 2015-ben érkező Espace lesz.
„A CMF járművek fejlesztése segít abban, hogy növeljük az együttműködés eredményességét a fontos üzleti kategóriákban: a beszerzésektől a járműtervezésen át a motorfejlesztésig” – mondta Christian Madrus, a Renault-Nissan Szövetség elnöke. „2020-ra a járműveink 70 százaléka ezekre a padlólemezekre fog épülni.”
2013-ban 2,87 milliárd dollárt spórolt a szövetség azzal, hogy a Renault és a Nissan szorosan együttműködik a beszerzésekben, fejlesztésekben, egymás között cserélgetik az alkatrészeket, és még a marketing és sales-részlegen is együtt dolgoznak. Utóbbinak két hatalmas, világszintű flotta eladást köszönhettek 2013-ban.
A szinergia eredményességét jelző mutatót csak 2009 óta mérik, akkor 1,5 milliárd dollár volt. A szövetség azt reméli, hogy 2016-ra ez a szám eléri majd a 4,3 milliárd eurót.