Csajok

Csajok a motoron

2014.08.02.

Sokan, sokszor panaszkodnak Magyarországon a női emancipáció hiányára, politikában, gazdaságban: kevés a női cégvezető, országgyűlési és önkormányzati képviselő. Van azonban olyan terület Magyarországon, ahol nyugodt szívvel kijelenthetjük, a női emancipáció megtörtént. Ilyen a motorozás hiszen ha körbenézünk a nagyvárosi forgatagban, lassan szinte ugyan annyian ülnek csajok a motoron, robogón mint férfiak

Ami rögtön fel is tünhet - és ezt mindenfajta túlzás nélkül megállapíthatjuk - a hölgyek elegánsak, bájosabbak, sokkal gyakrabban választanak magukhoz illő kétkerekűt és elvétve agresszívek. Az előbbiek férfitársaikról sajnos csak egész kis százalékban mondható el. Tudósnak, szociológusnak kellene lenni ahhoz, hogy kiderítsük egy viszonylag kevéssé emancipált országban miért pont a kétkerekűek váltak a női-férfi egyenrangúság szimbólumává. Hiszen a motor veszélyes. Talán még veszélyesebb mint a politika vagy a cégvezetés, a legnagyobbat itt lehet bukni.

A képre kattintva képgaléria nyílik.

De a magyar csajok nem félnek a motoron. Sőt, döntő többségük nem is feltétlenül tartja be a fokozatosság elvét és az sem jellemző, hogy nőies két kerekűeket választanának. Gyakran csak a bukósisak alól kilógó copf, hajcsatt vagy a bőrruhában is kidomborodó nőies idomok alapján lehet beazonosítani, hogy egy brutális sportmotoron, dögös chopperen vagy éppen böszme nagy túra endurón hölgy motorozik.

De egyáltalán vannak női vagy akár nőies motorok? Félre ne értse senki, a kérdés nem valamifajta feminista provokáció csak szakmai érdeklődés. Áttekintve a Magyarországon hivatalosan forgalmazott márkák kínálatát, két olyat találtam, ahol feltételezésem szerint kifejezetten a női izlés számára kedves módon fogalmaznak meg két kerekűeket. Viccesen azt is mondhatnám, hogy mind két gyártó olasz, hiszen a Vespáról és a Hondáról van szó. Márpedig köztudott, hogy a világ legnagyobb motorgyártójaként is ismert japán óriás nagyrészt olaszországi üzemeiben és európai izlésnek megfelelően készíti robogóit és kisebb motorjait.

A képre kattintva képgaléria nyílik.

Ami a Vespákat illeti igazából majdnem mindegyik tipusuk tekinthető a kifinomult női izlésvilág számára kedvesnek, talán csak az öblös és brutális izom-vespa, a GTS jelenthet kivételt, amely leginkább az egyébként sportkocsikat használó macsók városi játékszere. A legnőiesebb robogó azonban minden kétséget kizáróan az SH Mode 125, az egyik legsármosabb kis olasz Honda. Abból is a "Pearl Fabulous Pink" rózsaszín amely nem csak brutálisan csajos, de elképesztő módon high-tech is: start-stop rendszer, üzemanyag befecskendezés és jócskán két liter alatti fogyasztás 100 kilométeren.

Más kérdés, hogy valójában csajok szeretik-e leginkább a csajos motorokat? Mert ha körbenézünk meleg nyári napokon Budapest, Róma, Milánó vagy Párizs belvárosaiban, a kép nem teljesen egyértelmű. Az igazán csajos, piperkőc, szines, elegáns robogókon legnagyobb számban metroszexuális fiúkat látunk. Akiknek nem csak a motorja, de a cipője, a napszemüvege és az inge is több mint tökéletes. A csajok meg jobban buknak a férfias nagy motorokra vagy ha robogóra ülnek az sokkal racionálisabb közlekedési eszközként használják.

Szintén hölgyeknek szánt műszaki gesztusként értékelhető, hogy megjelentek a váltást nem igénylő, ugynevezett dupla kuplungos modellek. Vagyis olyan nagy motorok, amelyekkel nem kell sebességet váltani csak a gázt vagy a féket húzni, külső megjelenésükben azonban semmiben sem különböznek hagyományos társaiktól. Ezek döntő részt szintén a Honda kínálatában vannak jelen. Arról azonban, hogy a hölgyek vagy az urak számára kedvesebb e kényelmi funkció, még szubjektív statisztikát sem lehet nagyon készíteni. Sajnos az új motorkerékpár piac Magyarországon olyan kicsi, hogy bőségesen statisztikai hibahatár alatt van a vásárlók száma. Hölgyeké is, férfiaké is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....
2024.05.04
2024-ben Tim Gábor kategóriát váltott, a márkakupás sikerek után a GT autózás világa felé fordult a....
2024.05.04
Ha a felreppentett híresztelések helytállóak, akkor a kínai Great Wall Motor Co. (GWM) autógyárat....
2024.05.04
Gondoltátok volna, hogy ezért a tökéletes formáért a mi munkatársaink is megdolgoztak? - írja....
2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....
2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....