Continental

A Continental multifunkciós kamerája és lézeres távolság érzékelője a Toyota kisautóiban mutatkozik be

2015.10.21.

A közúti baleseteket leggyakrabban a fáradtság, a figyelem elterelődése, vagy a koncentráció hiánya okozza. Így minden olyan fejlett vezetői asszisztens rendszer (ADAS), amely segíti a sofőrt ezekben a helyzetekben, csökkentheti a balesetek számát. Az ADAS által képviselt vezető technológiák célja, hogy eljussanak a „Vision Zero” állapotba (a balesetmentes közlekedés víziója), amely első körben a halálos balesetek számát kívánja nullára csökkenteni.

Ezt követi a sérüléssel járó balesetek megszüntetése, majd legvégül elérjük azt a helyzetet, hogy egyáltalán nem történnek balesetek. A nemzetközi autóipari beszállító Continental évek óta fejleszt és gyárt biztonsági rendszereket, és látja el az autógyártókat innovációival világszerte.

A Continental legújabb fejlesztésű multifunkciós kamera és lézeres távolság érzékelő (MFL) integrált modulja esetén egy kamerát és egy infravörös Lidar-t (fényérzékelő és távolságérzékelő) építette be egy kompakt egységbe, melynek sorozatgyártása az idei évben kezdődött. Az MFL a Continental környezet-érzékelő szenzorainak átfogó portfoliójába tartozik, akárcsak az előretekintő vagy körpanorámás kamera, illetve a radar és lézeres távolságérzékelő szenzorok. Az így kifejlesztett egység most a Toyota Motor Corporation legújabb, kisebb méretű autók számára gyártott, „Toyota Safety Sense C” nevű aktív biztonsági csomag részét képezi. „Büszkék vagyunk, hogy a projekt kulcs beszállítói lehetünk, ami nagy előrelépést jelent „Vision Zero” jövőképünk elérése érdekében. A három aktív biztonsági technológiájával – Ütközés-megelőző Rendszer (PCS), Sávelhagyási Figyelmeztetés (LDA) és Automata Reflektor-kontrol (AHB) – a Toyota ‘C-Package’ csomagja jelentősen hozzájárul a vezetés biztonságához és a balesetek számának csökkentéséhez” – mondta el Christoph Hagedorn, a Continental Japan igazgatója.

A multifunkciós kamera és lézeres távolság-érzékelő egységbe a Continental két különösen versenyképes szenzor-technológiát integrált. A kamera erősségeit az infravörös érzékelővel kombinálva egy olyan modult kapunk, amely képes érzékelni a jármű előtt lévő tárgyakat, és ha fennáll az ütközés veszélye, hang- és fényjelzéssel is figyelmezteti a sofőrt az azonnali fékezésre. Amennyiben a sofőrnek nem sikerül időben fékeznie, a rendszer automatikusan megteszi azt helyette. Így a legfeljebb 80 km/órás sebességgel haladó járművek esetében az összes olyan ütközés elkerülhetővé válik, ahol az érzékelt tárgy relatív sebessége kevesebb, mint 50 km/óra. Azonban, ha ez a sebesség különbség nagyobb mértékű, akkor a vészfékezés jelentősen csökkenti a becsapódás erejét.

A CMOS (komplementer fém-oxid félvezető) kamerákat már jelenleg is alkalmazzák arra, hogy felismerje kategóriák szerint a járművek elé kerülő tárgyakat. A CMOS kamera önmagában azonban nem minden esetben nyújthat elegendő információt ahhoz, hogy az automata vészfékezés életbe lépjen. „A Continental ezért ötvözi ezt a passzív érzékelő technológiát az infravörös lézerrel a multifunkciós egységében. A lézeres érzékelő három pulzáló infravörös sugarat bocsájt ki 905nm hullámhosszon, és azt méri, hogy mennyi idő alatt érkezik vissza a visszaverődő sugár az optikába” – magyarázza Karl Haupt, a Continental Fejlett Vezetői Asszisztens Rendszerek részlegének vezetője. A szenzor a jármű előtt lévő több mint 10 méteres távolságot figyeli, tehát rövidtávú érzékelő rendszerről beszélünk. A fény sebességének és a repülési időnek köszönhetően a multifunkciós szenzor az adott tárgy távolságát akár 10 centiméteres pontossággal képes megállapítani. A CMOS kamerával összekötve a modul egy megbízható és hatékony eszközzé válik a tárgyak kategóriák szerinti felismerésében.

A szűk költségkereteket figyelembe véve, különösen a kisméretű járművek esetében a multifunkciós modult úgy tervezték, hogy méretezhető legyen. A felhasználás függvényében a kalkulációs képességet három szinten lehet beállítani, azonban az eszköz mindhárom variáció esetében elképesztő mennyiségű megbízható információt dolgoz fel, amely alapján eldönti, hogy szükség van-e az automata vészfékezés aktiválására – és mindezt a lehető legkevesebb helyet elfoglalva teszi. A ’Toyota Safety Sense C’ csomagjának sávelhagyási figyelmeztetésén (LDA) kívül olyan egyéb vezetői asszisztenciák is kérhetők opcionálisan a szenzor részeként, mint például a sávtartási segéd (LKS) vagy a közúti jelzések felismerése (TSR).

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..
2024.05.03
A Los Alamos Nemzeti Laboratórium (LANL) kutatói egy alternatív elektródszerkezetet - egy hornyolt....
2024.05.03
Péntek estétől vasárnap éjfélig érvényes a korlátozás, amit a Budapesti Közlekedési Központ rendelt....
2024.05.03
A Datahouse által közétett, legfrissebb adatok szerint idén áprilisban 10 402 új személyautót....
2024.05.03
Megszórták büntetéssel a buszsávot szabálytalanul használó autósokat a budapesti rendőrök. ..
2024.05.03
Nem, nem a méretre utal. ..
2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....