Continental

A Continental multifunkciós kamerája és lézeres távolság érzékelője a Toyota kisautóiban mutatkozik be

2015.10.21.

A közúti baleseteket leggyakrabban a fáradtság, a figyelem elterelődése, vagy a koncentráció hiánya okozza. Így minden olyan fejlett vezetői asszisztens rendszer (ADAS), amely segíti a sofőrt ezekben a helyzetekben, csökkentheti a balesetek számát. Az ADAS által képviselt vezető technológiák célja, hogy eljussanak a „Vision Zero” állapotba (a balesetmentes közlekedés víziója), amely első körben a halálos balesetek számát kívánja nullára csökkenteni.

Ezt követi a sérüléssel járó balesetek megszüntetése, majd legvégül elérjük azt a helyzetet, hogy egyáltalán nem történnek balesetek. A nemzetközi autóipari beszállító Continental évek óta fejleszt és gyárt biztonsági rendszereket, és látja el az autógyártókat innovációival világszerte.

A Continental legújabb fejlesztésű multifunkciós kamera és lézeres távolság érzékelő (MFL) integrált modulja esetén egy kamerát és egy infravörös Lidar-t (fényérzékelő és távolságérzékelő) építette be egy kompakt egységbe, melynek sorozatgyártása az idei évben kezdődött. Az MFL a Continental környezet-érzékelő szenzorainak átfogó portfoliójába tartozik, akárcsak az előretekintő vagy körpanorámás kamera, illetve a radar és lézeres távolságérzékelő szenzorok. Az így kifejlesztett egység most a Toyota Motor Corporation legújabb, kisebb méretű autók számára gyártott, „Toyota Safety Sense C” nevű aktív biztonsági csomag részét képezi. „Büszkék vagyunk, hogy a projekt kulcs beszállítói lehetünk, ami nagy előrelépést jelent „Vision Zero” jövőképünk elérése érdekében. A három aktív biztonsági technológiájával – Ütközés-megelőző Rendszer (PCS), Sávelhagyási Figyelmeztetés (LDA) és Automata Reflektor-kontrol (AHB) – a Toyota ‘C-Package’ csomagja jelentősen hozzájárul a vezetés biztonságához és a balesetek számának csökkentéséhez” – mondta el Christoph Hagedorn, a Continental Japan igazgatója.

A multifunkciós kamera és lézeres távolság-érzékelő egységbe a Continental két különösen versenyképes szenzor-technológiát integrált. A kamera erősségeit az infravörös érzékelővel kombinálva egy olyan modult kapunk, amely képes érzékelni a jármű előtt lévő tárgyakat, és ha fennáll az ütközés veszélye, hang- és fényjelzéssel is figyelmezteti a sofőrt az azonnali fékezésre. Amennyiben a sofőrnek nem sikerül időben fékeznie, a rendszer automatikusan megteszi azt helyette. Így a legfeljebb 80 km/órás sebességgel haladó járművek esetében az összes olyan ütközés elkerülhetővé válik, ahol az érzékelt tárgy relatív sebessége kevesebb, mint 50 km/óra. Azonban, ha ez a sebesség különbség nagyobb mértékű, akkor a vészfékezés jelentősen csökkenti a becsapódás erejét.

A CMOS (komplementer fém-oxid félvezető) kamerákat már jelenleg is alkalmazzák arra, hogy felismerje kategóriák szerint a járművek elé kerülő tárgyakat. A CMOS kamera önmagában azonban nem minden esetben nyújthat elegendő információt ahhoz, hogy az automata vészfékezés életbe lépjen. „A Continental ezért ötvözi ezt a passzív érzékelő technológiát az infravörös lézerrel a multifunkciós egységében. A lézeres érzékelő három pulzáló infravörös sugarat bocsájt ki 905nm hullámhosszon, és azt méri, hogy mennyi idő alatt érkezik vissza a visszaverődő sugár az optikába” – magyarázza Karl Haupt, a Continental Fejlett Vezetői Asszisztens Rendszerek részlegének vezetője. A szenzor a jármű előtt lévő több mint 10 méteres távolságot figyeli, tehát rövidtávú érzékelő rendszerről beszélünk. A fény sebességének és a repülési időnek köszönhetően a multifunkciós szenzor az adott tárgy távolságát akár 10 centiméteres pontossággal képes megállapítani. A CMOS kamerával összekötve a modul egy megbízható és hatékony eszközzé válik a tárgyak kategóriák szerinti felismerésében.

A szűk költségkereteket figyelembe véve, különösen a kisméretű járművek esetében a multifunkciós modult úgy tervezték, hogy méretezhető legyen. A felhasználás függvényében a kalkulációs képességet három szinten lehet beállítani, azonban az eszköz mindhárom variáció esetében elképesztő mennyiségű megbízható információt dolgoz fel, amely alapján eldönti, hogy szükség van-e az automata vészfékezés aktiválására – és mindezt a lehető legkevesebb helyet elfoglalva teszi. A ’Toyota Safety Sense C’ csomagjának sávelhagyási figyelmeztetésén (LDA) kívül olyan egyéb vezetői asszisztenciák is kérhetők opcionálisan a szenzor részeként, mint például a sávtartási segéd (LKS) vagy a közúti jelzések felismerése (TSR).

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....