eredmények

A Continental 2023-ban növelte eredményét és további javulást tervez idénre is

2024.03.11.

A Continental az elmúlt pénzügyi évben teljesítette terveit, így a DAX-on jegyzett vállalat a kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére is közelebb került középtávú céljaihoz. A geopolitikai helyzet, az inflációból eredő mintegy 1,4 milliárd eurós többletköltségek, az árfolyamhatások és a speciális szállítmányok magas kiadásai mind jelentős hatással voltak a teljesítményre. A Continental a 2023. decemberi tőkepiaci napon bemutatta az értékteremtés növelésére és a középtávú célok elérésére irányuló stratégiáját is.

A folyó pénzügyi évre a technológiai vállalat az árbevétel és az eredmény növelését tűzte ki célul (konszolidált árbevétel: kb. 41,0-44,0 milliárd euró, korrigált EBIT marzs: kb. 6,0-7,0 százalék). A Continental arra számít, hogy az árrés tovább javul, különösen az Automotive szektorban a tavaly elfogadott árkorrekcióknak, költségcsökkentő és hatékonyságnövelő intézkedéseknek köszönhetően. A további cél a piaci szintet meghaladó növekedés elérése.

Fotó: Continental

„Az elmúlt pénzügyi év olyan jelentős kihívások elé állított minket, mint a geopolitikai bizonytalanságok, a félvezető-ellátást érintő tartós feszültségek és az infláció" − mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója csütörtökön Hannoverben tartott éves sajtótájékoztatóján, majd hozzátette: „A kihívásokkal teli körülmények ellenére elértük a 2023-ra kitűzött céljainkat, és szépen haladunk középtávú terveink megvalósítása felé is. Ezért külön köszönet illeti világszerte mintegy 200.000 munkatársunkat. Büszke vagyok a csapatunkra, mert együtt jelentős előrelépést értünk el. Biztos vagyok benne, hogy 2024-ben ismét leküzdjük az előttünk álló nehézségeket, és eltökélten követjük az évre kitűzött terveket."

A korrigált üzemi eredmény 31,6 százalékkal nőtt 2023-ban

A Continental az elmúlt pénzügyi évben 41,4 milliárd eurós konszolidált árbevételt ért el (2022: 39,4 milliárd euró, +5,1 százalék). A korrigált EBIT (üzemi eredmény) 2,5 milliárd euró volt (2022: 1,9 milliárd euró, +31,6 százalék), ami 6,1 százalékos korrigált EBIT marzsnak felel meg (2022: 4,9 százalék). A csoport mindhárom szektora hozzájárult a javuló korrigált EBIT marzshoz.

A nettó eredmény 2023-ban 1,2 milliárd euróra nőtt (2022: 67 millió euró, +1,635 százalék). A korrigált szabad cash flow 1,3 milliárd euró volt (2022: 200 millió euró, +547 százalék).

„A működési eredmény javulásának, valamint a készletek és követelések csökkenésének köszönhetően jelentősen növeltük a korrigált szabad cash flow-t. Sőt, túlteljesítettük ezen célunkat, ami jól tükrözi pénzügyi stabilitásunkat" − mondta Katja Garcia Vila, a Continental pénzügyi igazgatója.

2,20 eurós részvényenkénti osztalékjavaslat

A nettó eredmény 20-40 százalékát célzó, friss osztalékfizetési stratégia alapján a Continental igazgatótanácsa az elmúlt pénzügyi évre vonatkozóan az osztalék 0,70 euróval történő emelését javasolja, ami részvényenként 2,20 eurót jelent 2023-ra. A részvényesek számára történő kifizetés 38 százalék körüli értékkel a meghatározott tartomány felső határán van, és összesen mintegy 440 millió eurót tenne ki.

A Continental Csoport főbb adatai

millió euró

 

2023

 

2022

 

Δ %-ban

Árbevétel

41,420.5

39,408.9

5.1

Korrigált árbevétel1

41,302.2

39,335.6

5.0

Korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT)2

2,517.2

1,912.6

31.6

a korrigált árbevétel %-ában

6.1

4.9

 

 

 

Az anyavállalat részvényeseinek tulajdonítható nettó jövedelem

1,156.4

66.6

1,635.3

Egy részvényre jutó hígítatlan eredmény euróban

5.78

0.33

1,635.3

Egy részvényre jutó hígított eredmény euróban

5.78

0.33

1,635.3

 

 

 

Kutatás-fejlesztési ráfordítások (nettó) 3,4

2,896.0

2,762.9

4.8

az árbevétel %-ában3,4

7.0

7.0

Tőkeberuházás5

2,436.9

2,426.4

0.4

az árbevétel %-ában

5.9

6.2

 

 

 

Korrigált szabad cash flow

1,292.3

199.7

547.0

 

 

 

Nettó adósságállomány

4,037.9

4,499.4

-10.3

Adósságráta %-ban

28.6

32.8

 

 

 

Saját tőke összesen

14,125.1

13,735.0

2.8

Saját tőke arány %-ban

37.4

36.2

 

 

 

Munkavállalók száma6

202,763

199,038

1.9

 

 

 

Részvényenkénti osztalék euróban

2.20

1.50

46.7

Részvényárfolyam az év végén7 euróban

76.92

55.98

37.4

Legmagasabb részvényár az évben7 euróban

78.26

99.80

Legalacsonyabb részvényár az évben7 euróban

59.20

44.31

1 A konszolidációs kör változásai előtt.

2 A vételár-allokációból (PPA) származó immateriális javak amortizációja, a konszolidációs kör változásai és a különleges hatások előtt.

3 A tárgyévben megváltozott az egyedi garanciákkal, az átszervezési intézkedésekkel, a végkielégítésekkel, valamint az immateriális javak és az ingatlanok, gépek és berendezések értékvesztésével és értékvesztés visszaírásával kapcsolatos bevételek és ráfordítások bemutatása. Ezek mostantól a megfelelő funkcionális területekhez vannak rendelve. Az összehasonlító időszakot ennek megfelelően módosították.

4 Az egyes üzleti tevékenységekből származó bevételek és ráfordítások funkcionális területeken belüli hozzárendelését módosították. Az összehasonlító időszakot ennek megfelelően kiigazították.

5 Ingatlanokra, gépekre és berendezésekre, valamint szoftverekre fordított tőkekiadások.

6 A gyakornokok nélkül.

7 Minden piaci ár a Continental részvényre vonatkozó jegyzések a Deutsche Börse AG Xetra rendszerében. Adatok forrása: Bloomberg.

Piaci kilátások és előrejelzés a 2024-es pénzügyi évre

A Continental várakozásai szerint 2024-ben a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek globális gyártása -1 és +1 százalékkal változik. Tavaly ez az érték 2022-hez képest közel 10 százalékkal, több mint 90 millió járműre nőtt. A globális csere gumiabroncs piac esetében a technológiai vállalat az értékesítési volumen 0-3 százalékos bővülésére számít.

A bérek és fizetések magasabb költségei várhatóan mintegy 500 millió eurót tesznek ki a 2024-es pénzügyi évben és ezzel jelentősen terhelik majd az eredményhelyzetet – a költségek mintegy fele az Automotive szektorhoz köthető.

E feltételezések alapján és a pénzügyi év elején érvényes árfolyamok figyelembevételével a Continental 2024-re 41,0-44,0 milliárd euró körüli konszolidált árbevételre és 6,0-7,0 százalék körüli korrigált EBIT marzsra számít.

A Continental az Automotive szektorban az árbevétel 20,0 és 22,0 milliárd euró közötti összegre történő emelkedését várja, a korrigált EBIT marzs pedig 3,0-4,0 százalék körül alakul a tervek szerint.

A vállalat a Tires szektorban 14,0-15,0 milliárd euró körüli árbevételt és 13,0-14,0 százalék körüli korrigált EBIT marzsot vetít előre.

A Continental a ContiTech szektorban 6,6-7,0 milliárd euró körüli árbevételre és 6,5-7,5 százalék körüli korrigált EBIT marzzsal számol.

A pénzügyi befektetések előtti tőkebefektetések az előrejelzések szerint az árbevétel 6,0-7,0 százalékát teszik ki.

A korrigált szabad cash flow várhatóan 0,7 és 1,1 milliárd euró között lesz.

„Idén a Continental csoport árbevételének és korrigált EBIT marzsának növelését célozzuk meg. A magas többlet kiadások ellenére arra számítunk, hogy a korrigált szabad cash flow folyosója csak kevéssel lesz alacsonyabb az előző évinél" − mondta Garcia Vila.

Egyrészt a ContiTech AG részvényeinek visszavásárlásával kapcsolatos kifizetések 2024-ben mintegy 500 millió euróval fogják befolyásolni a szabad cash flow-t. Ennek hátterében az áll, hogy a Continental likviditásának megerősítése érdekében a pénzpiaci válság idején, 2009-ben eladta a ContiTech AG-ban lévő részvényeinek 24,9 százalékát a Continental Pension Trust e. V.-nek. A részvényeket ezután visszavásárolták, hogy visszaállítsák az eredeti tulajdonosi szerkezetet. A Continental AG tehát ismét egyedüli tulajdonosa a ContiTech AG-nek, amely jelenleg ContiTech Deutschland GmbH néven működik.

Ezen túlmenően a Continental 500 millió euró körüli további többlet kiadással számol. Ezek az Original Equipment Solutions (ContiTech) és a User Experience (Automotive) üzletágak szeparálásához, valamint a versenyképesség erősítése érdekében az Automotive szektorban már bejelentett intézkedésekhez kapcsolódnak. Összességében tehát mintegy 1 milliárd eurós többlet kiadásra számítanak, amely a 2024-es pénzügyi évben hatással lesz a korrigált szabad cash flow-ra.

Növekedés az Automotive szektorban: 1,9 százalékos korrigált EBIT marzs; 27,1 milliárd eurós rendelésállomány

Az Automotive szektorban az árbevétel 10,8 százalékkal 20,3 milliárd euróra emelkedett (2022: 18,3 milliárd euró). Az Automotive jelentősen, 1,9 százalékra (2022: -0,3 százalék) növelte korrigált EBIT marzsát az előző évhez képest. Az eredmény elsősorban a stabilabb anyagellátásnak betudható nagyobb termelési hatékonyság, a szigorú költségfegyelem és a speciális szállítmányok kisebb mennyisége miatt javult.

Emellett a Continental Automotive szektorában tovább nőtt a rendelésállomány. A technológiai vállalat tavaly mintegy 27,1 milliárd euró értékű megrendelést generált, ami megerősítette erős pozícióját a jövőbeli technológiák terén. Az előző évhez képest ez a mutató mintegy 16 százalékkal nőtt (2022: több mint 23 milliárd euró).

Ehhez hozzájárult az Aurorával kötött kizárólagos partnerségből származó megrendelés. A világon elsőként a Continental és az Aurora lép piacra autonóm teherautó-rendszerrel, melyet az Egyesült Államokban terveznek megvalósítani 2027-ig. Alig néhány hete véglegesítették a jövőbeli önvezető rendszer terveit és architektúráját, így kevesebb, mint egy évvel a partnerség kezdete után sikerült elérni ezt a fejlesztési mérföldkövet.

Tires stabil jövedelmezőséget mutat: 13,5 százalékos korrigált EBIT marzs

A Tires szektor stabil nyereségességet könyvelt el az európai és észak-amerikai csere gumiabroncs piacok gyengélkedése ellenére, és 14,0 milliárd eurós árbevételt ért el (2022: 14,0 milliárd euró, -0,3 százalék). A korrigált EBIT marzs 13,5 százalékkal magasabb volt, mint az előző évben (2022: 13,1 százalék). Az árrés javulása elsősorban a prémium gumiabroncsok továbbra is magas részesedésének, valamint az erős év végi európai üzletmenetnek köszönhető.

A Continental az UltraContact NXT-vel tavaly bevezette a jelenleg piacon kapható legfenntarthatóbb gumiabroncsot, mely Európában 2023 júliusa óta áll a kereskedők rendelkezésére. Az akár 65 százalékban megújuló és újrahasznosított anyagokból álló autógumi a fenntartható anyagok magas arányát maximális biztonsággal és teljesítménnyel ötvözi. Minden teljesítménykategóriában (gördülési ellenállás, nedves fékezés és külső zaj) a lehető legmagasabb („A") minősítést kapta az EU abroncscímkén.

A Continental az elektromos járművek gyári gumiabroncsainak szegmensében is erős pozíciót szerzett. A 10 legnagyobb volumenű gyártóból mind a Continental abroncsaira teszi a voksát.

A ContiTech erősödik: 6,7 százalékos korrigált EBIT marzs

A ContiTech szektor a gyenge ipari környezet ellenére pozitívan teljesített, 6,8 milliárd eurós árbevételt (2022: 6,6 milliárd euró, +3,7 százalék) és az előző évhez képest jelentősen magasabb, 6,7 százalékos korrigált EBIT marzsot (2022: 4,7 százalék) ért el.

A ContiTech-nél tavaly májusban egy stratégiai átrendeződés is elindult, amelynek célja a szektor hatékonyságának növelése, a vevő- és piacközelség javítása, valamint az ipari üzletág további bővítése. Ezzel párhuzamosan a szektor vállalatfelvásárlások révén is megerősítette ipari üzletágát, például teljes egészében megvette a Trelleborg nyomdatechnológiai üzletágát.

Ezzel a lépéssel a vállalat a nyomdatechnika területén bővítette a felületi megoldásainak kínálatát, egyúttal fellendítette az ipari ügyfelekkel folytatott üzletét. A Continental emellett felvásárolta a Vertech AB szállítószalagokkal és karbantartással foglalkozó céget is, amely Svédországban és Norvégiában a bányaipar vezető szolgáltatója. Ez az akvizíció egy fontos következő lépést jelent a ContiTech azon célja felé, hogy a svédországi és más észak-európai ipari ügyfeleinek átfogó termék-, szolgáltatás- és megoldáscsomagot kínáljon.

Alkalmazottak száma

2023 végén a Continental-nak mintegy 200.000 alkalmazottja volt (+1,9 százalék 2022 végéhez képest). A szoftver- és informatikai szakemberek száma világszerte enyhén, mintegy 22.000-re emelkedett.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....
2024.04.28
A legkisebb Mercedesszel is lehet nagy galibát okozni. ..
2024.04.28
A BBC és az Auto, Motor und Sport szaklap értesülései szerint távozni készül a Forma-1-es....
2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..