Citroën

Citroen: nagy akkumulátorral járni olyan, mint telepakolt hátizsákkal

2023.04.13.

Vincent Cobée, a Citroen vezére erősen kritizálta a jelenlegi villanyautós trendeket. Szavaival kénytelenek vagyunk egyetérteni.

Vincent Cobée az Auto Expressnek adott nem régiben egy meglehetősen nyílt interjút, amiben a modern autóipar kihívásairól beszélt, valamint arról, hogy mennyire könnyű irányt téveszteni ebben a katyvaszban. Gyakran hangoztatjuk, hogy nem kéttonnás városi terepjárókkal kell világot menteni, és úgy tűnik, hogy a Citroen vezére is hasonló véleményen van. Mi több, Cobée szerint a villanyautózás vethet véget az SUV láznak, ami jelenleg teljesen átvitte az autópiac feletti uralmat. Olyannyira, hogy néhány nagy múltú márka is kizárólag emelt szabadidőautókat tart kínálaton.

Ugyanakkor a villanyautók esetében kulcsfontosságú az alacsony légellenállás és a fejlett aerodinamika, amikkel szöges ellentétben áll egy hatalmas homlokfallal rendelkező városi terepjáró. A kisebb hatékonyságot pedig nem lehet kompenzálni hatalmas akkumulátorokkal, mert a tömegtöbblet egyszerűen nem fenntartható. „Durván megérezni egy akkumulátoros villanyautónál, ha rossz az aerodinamikája.” – nyilatkozta Cobée. „Akár 50 kilométeres hatótáv különbség is adódhat egy jó és egy rossz aeroval rendelkező villanyautónál. SUV és szedán összehasonlításban pedig 60/70/80 kilométer különbség is könnyedén összejöhet.”

A Citroen vezér ráadásul eléggé aggódik az autók egyre növekvő tömege miatt is: „A 70-es években 700 kiló volt egy autó. Ma az átlag autó 1300 kg. A nem is olyan távoli jövőben ez a szám 2000 kg lesz. Szóval háromszor annyi nyersanyagot használunk fel ugyanazért a szolgáltatásért, hogy „zöldnek” mondhassuk magunkat.” Cobée szerint sokkal fontosabb lenne a töltési technológián fejleszteni, mint az akkumulátorok méretét növelni. „Nagy akkumulátorral járni olyan, mint egy hatalmas, telepakolt túra hátizsákkal munkába járni mindennap. Ilyennel járunk munkába? Nem hiszem! Szóval miért utaznál az irodába egy tonna akkumulátorral?”

Mindez megmagyarázza a Citroen filozófiáját, hogy miért maradnak meg villanyautóikkal a maximum 50 kWh-s akkumulátorok környékén. „Ha a kéttonnás ’SUV dobozokhoz’ ragaszkodunk 2030-ig és ügyfél nélkül maradunk, akkor nagyot fogunk csattanni. Nem akarod utolsóként elhagyni a táncparkettet.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....