Citroën

Citroen: nagy akkumulátorral járni olyan, mint telepakolt hátizsákkal

2023.04.13.

Vincent Cobée, a Citroen vezére erősen kritizálta a jelenlegi villanyautós trendeket. Szavaival kénytelenek vagyunk egyetérteni.

Vincent Cobée az Auto Expressnek adott nem régiben egy meglehetősen nyílt interjút, amiben a modern autóipar kihívásairól beszélt, valamint arról, hogy mennyire könnyű irányt téveszteni ebben a katyvaszban. Gyakran hangoztatjuk, hogy nem kéttonnás városi terepjárókkal kell világot menteni, és úgy tűnik, hogy a Citroen vezére is hasonló véleményen van. Mi több, Cobée szerint a villanyautózás vethet véget az SUV láznak, ami jelenleg teljesen átvitte az autópiac feletti uralmat. Olyannyira, hogy néhány nagy múltú márka is kizárólag emelt szabadidőautókat tart kínálaton.

Ugyanakkor a villanyautók esetében kulcsfontosságú az alacsony légellenállás és a fejlett aerodinamika, amikkel szöges ellentétben áll egy hatalmas homlokfallal rendelkező városi terepjáró. A kisebb hatékonyságot pedig nem lehet kompenzálni hatalmas akkumulátorokkal, mert a tömegtöbblet egyszerűen nem fenntartható. „Durván megérezni egy akkumulátoros villanyautónál, ha rossz az aerodinamikája.” – nyilatkozta Cobée. „Akár 50 kilométeres hatótáv különbség is adódhat egy jó és egy rossz aeroval rendelkező villanyautónál. SUV és szedán összehasonlításban pedig 60/70/80 kilométer különbség is könnyedén összejöhet.”

A Citroen vezér ráadásul eléggé aggódik az autók egyre növekvő tömege miatt is: „A 70-es években 700 kiló volt egy autó. Ma az átlag autó 1300 kg. A nem is olyan távoli jövőben ez a szám 2000 kg lesz. Szóval háromszor annyi nyersanyagot használunk fel ugyanazért a szolgáltatásért, hogy „zöldnek” mondhassuk magunkat.” Cobée szerint sokkal fontosabb lenne a töltési technológián fejleszteni, mint az akkumulátorok méretét növelni. „Nagy akkumulátorral járni olyan, mint egy hatalmas, telepakolt túra hátizsákkal munkába járni mindennap. Ilyennel járunk munkába? Nem hiszem! Szóval miért utaznál az irodába egy tonna akkumulátorral?”

Mindez megmagyarázza a Citroen filozófiáját, hogy miért maradnak meg villanyautóikkal a maximum 50 kWh-s akkumulátorok környékén. „Ha a kéttonnás ’SUV dobozokhoz’ ragaszkodunk 2030-ig és ügyfél nélkül maradunk, akkor nagyot fogunk csattanni. Nem akarod utolsóként elhagyni a táncparkettet.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....
2025.04.30
Bár a Toyotának több más globális autómárkában is van részesedése, ezúttal saját beszállítóját és a....
2025.04.30
Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós, 2025. május 29-én elindul a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére -....
2025.04.30
Eredeti ötlete támadt a Fordnak: arra kérte a kínai formatervezőket, hogy gondolják újra a....
2025.04.30
Ismét Magyarországon készítenek 360 fokos utcaképeket a Google különleges kamerarendszerrel....
2025.04.29
Idén 125 éve, hogy megalakult az első, törvényszékileg bejegyzett hazai autós egylet, a Magyar....
2025.04.29
A fix tetős 296 Speciale és a lehúzható keménytetős Speciale A 20 százalékkal több leszorítóerőt....
2025.04.29
A göteborgi Chalmers Műszaki Egyetem új tanulmánya szerint az e-rollerekkel kapcsolatos balesetek....