elektromobilitás
„Szervezetünk egyik fő célja, hogy a CHAdeMO protokoll folyamatos fejlesztésével a valós piaci igényekre adjunk választ. Erős elmozdulás figyelhető meg a piacon a nagyobb kapacitású akkumulátorral rendelkező tömeggyártású elektromos járművek irányába, mi pedig a gyorstöltő megoldások globális szolgáltatójaként felkészülten kell, hogy várjuk ezeket a piaci változásokat. Ezért dolgozunk most a nagyteljesítményű protokollon, mellyel felgyorsíthatjuk a nagyteljesítményű töltőinfrastruktúra kiépítését.” mondta Dave Yoshida, a CHAdeMO főtitkára.
A módosítás nem változtat a jelenlegi csatlakozó szabványon, így a 150kW-os töltők nem csak a jövő nagyteljesítményű elektromos autóit tudják majd tölteni, de a jelenlegi modellek kiszolgálására is alkalmasak lesznek. Mivel azonban a jelenlegi autók többsége 50kW körüli töltésre kalibrált, így a töltési idő esetükben változatlan marad.
A szabvány 150kW teljesítményű töltők kiépítése várhatóan 2017-ben veszi kezdetét. A CHAdeMO jelenleg is számos technikai kutatást folytat a nagyobb, akár 350kW teljesítményű töltőmegoldások lehetőségeit illetően.