Koenigsegg
Senkinek sem úgy sikerült az idei Genfi Autószalon, ahogyan tervezte. Különösen szomorú volt Christian von Koenigsegg, hiszen két kulcsfontosságú modellel érkeztek Svájcba. A svéd autógyár alapítója azonban nem futamodott meg, egyedüli gyártóként a szétszerelt genfi helyszínen leleplezték a legfrissebb modelljeiket, köztük az 1600 lóerős Koenigsegg Jesko Absolutot, ami az egyébként is félelmetes külsejű Jesko sebességre optimalizált változata. Mi több, rögtön ráakasztották a leggyorsabb Koenigsegg jelzőt, hiszen soha többé nem akarnak majd ennél gyorsabb autót gyártani.
Erős szavak egy gyártótól, de nem alaptalanok. Mindössze 0,278-as légellenállási együtthatóval a levegő csak úgy átszökken a Jesko Absolut vonásain. Az alapmodellhez képest a hátsó szárny eltüntetése számít a legszembetűnőbb változásnak, helyette két cápauszonyt kapott, amiket az F-15 vadászgép inspirált – tényleg mindent alárendeltek a sebességnek. Minél kevesebb leszorítóerő, annál nagyobb tempó. Ettől függetlenül így is 1400 kg leszorítóerőt képes produkálni a hiperautó, amit leginkább a megcélzott 500 km/h-nál érhet el.