ICDP
Több mint 6 000 olasz, francia, német és brit véleményét kérték ki, fiatalokat és időseket, autótulajdonosokat és olyanokat is, akiknek még nincsen jogosítványuk.
Case for Consumers
Hogy a teljesen szkeptikusok számára is értelmezhetőek legyenek a kérdések, három kategóriára osztották az egyre népszerűbb megoldásokat:
Sinomedia
A fogyasztói hozzáállás felmérésének első lépése az, hogy megnézzük, egyáltalán ismerik-e a lehetőségeket. Annak ellenére, hogy Nyugat-Európában mind a három kategória rengeteg képviselője elérhető, egyelőre nem lépték át a potenciális felhasználók ingerküszöbét. Jellemzően a lízing lehetőségét ismerik, majd a car-sharing-et, legkevésbé pedig az előfizetéses konstrukciókat. Érdekesség, hogy az olaszok között jóval ismertebbek a lehetőségek, ami elsősorban az utóbbi néhány évben a mobilitási megoldásokat bemutató tartalmat számára biztosított médiafelületnek köszönhető.
A car-sharing ismertsége nem meglepő módon a nagyvárosokban kiugró, míg a vidéki területek csak minden ötödik megkérdezett ismerte a lehetőséget. Olaszország ebből a szempontból is kivétel, minimális különbség van a városi és vidéki lakosság között.
Porsche Passport
Bár a lehetőségek ismertsége viszonylag alacsony, az érdeklődés kifejezetten nagy azok között, akik tisztában vannak az opciókkal. Olaszország ebben a tekintetben is kiemelkedik, ugyanis a megkérdezettek közel 70%-a érdeklődik az újfajta lízinglehetőségek iránt. Nagy-Britannia a kivétel, ugyanis a szigetországban az érdeklődés elmarad az ismertségtől. A britek – talán a használtautó-vásárlás nagy hagyományai vagy az egyéni igényekre szabott autóvásárlásra adott kölcsönök népszerűsége miatt – nem igazán érdeklődnek egyik lehetőség iránt sem.
A válaszadókat csoportosították aszerint is, hogy milyen gyakran vezetnek és egyértelmű – bár nem túl meglepő – következtetéseket vontak le ebből. A hetente csak 1-2 napot vezetők között nagyon magas az érdeklődés a car-sharing iránt, míg a naponta autót használók között a minden magában foglaló lízing kecsegtető.
Annalect
Az ICDP kutatói annak is utána mentek, hogy egyes kategóriák iránt érdeklődők számára milyen a tökéletes szolgáltatás. A car-sharing érdeklődői értelemszerűen mindig elérhető autókat és megfelelően széles területet a városon belül, ahol végleg leparkolhatják az autót. Az előfizetésen gondolkodók sokféle márkát akarnak mindenféle kategóriából, a lízingelők pedig arra vágynak, hogy olykor más modelleket is használhassanak évente 1-2 héten keresztül.
Annak ellenére, hogy érdeklődés van bőven, a válaszadók nem érzik úgy, hogy a három kategória egyikébe tartozó bármilyen szolgáltatás kiválthatná a saját autó meglétét. Még a lízing sem!
A kutatás részleteit még hosszan sorolhatnánk, ugyanakkor az eredmények nagy része egy irányba mutat: a szolgáltatóknak még bőven van hova fejleszteni és hirdetni a lehetőségeket, ugyanis még nagyon messze járunk attól, hogy vásárlók számára is való opciót jelentsenek az autóvásárlás hel