Volkswagen Golf
A Volkswagen Motorsport által épített Golf versenyautó tanulmánnyal az a gyár célja, hogy felmérje az igényeket egy viszonylag olcsón versenyeztethető, szériaalapú túraautóra, amelyet ügyfélcsapatoknak értékesítenének. A fejlesztésnél hasznosították a Seat Sport tapasztalatait is, amelyet a műszakilag szinte azonos Leon Cup versenyautó építése során szereztek.
Hatalmas légbeömlőkről már messziről látszik, hogy ezt a Golfot nem utcai használatra tervezték. Agresszív kinézetet kölcsönöznek a fehér kocsinak a mélyre húzott küszöbök, lökhárítók, és a dupla kipufogó is, a kerékjáratokat mindkét oldalon 20-20 centiméterrel kiszélesítették, hogy beférjenek a 18 colos kerekek. A leszorítóerőről az első szplitter, a diffúzor és a szénszálból készített hatalmas hátsó szárny gondoskodik.
Nem meglepő, hogy a Golf mozgatását a Golf R-ben már bevált kétliteres EA888-as turbómotorra bízták, amely ez esetben 330 lóerőt és 410 Nm-t présel ki magából. Az erőt hatfokozatú DSG váltó továbbítja az első kerekek felé, így szinte egy pillanatra sem szakad meg a gyorsulás a váltások miatt. Belül minden, a versenyzéshez szükségtelen kiegészítőtől megszabadították az autót, viszont beépítettek egy masszív bukókeretet és egy versenyülést, a versenykormányt pedig Alcantarával burkolták.
Bár a Golf TCR egyelőre hivatalosan még csak koncepció, a Liqui Moly Team Engstler két példányt versenyeztetni fog a TCR bajnokság soron követő futamán, most hétvégén, a spielbergi Red Bull Ringen.