Dakar

Brutális lett a Peugeot dakaros versenyautója

2014.04.15.

A 2008 DKR harcias kinézete nem meglepetés, az viszont igen, hogy az autó nem összkerékhajtású.

Három hete még csak a versenyautó sziluettjét mutatta meg a Peugeot, most viszont már a teljes kocsi látható az új gyári fotókon. A 2008 DKR tervezése 2013 szeptemberében kezdődött, mégpedig úgy, hogy a Peugeot Sport elküldte a konkrét igényeit a gyári formatervező részlegre, ahol egyébként a tavalyi Pikes Peak-győztes 208 T 16-ost tervező Bocsi Attila is dolgozik. A dakaros autót nem a magyar formatervező alkotta, hanem egy olasz dizájner, Giovanni Rizzo.

Rizzo remek munkát végzett, a kocsin annak ellenére is felismerhetőek az utcai 2008-as formajegyei, hogy itt egészen más feladatnak kellett megfelelni, vagyis a forma követte a funkciót. Az első túlnyúlást például a jobb terepszög miatt drasztikusan le kellett rövidíteni, a hátsó ajtókat pedig el kellett hagyni. A rövid és magas kocsi mozgékonysága és fordulékonysága bizonyára jól jön majd a jövő januári dél-amerikai versenyen a két gyári versenyzőnek, a rali legenda Carlos Sainznak, és a motorral már számos győzelmet szerző Cyril Desperesnek.

Kisebb meglepetésre a Peugeot úgy döntött, hogy négy helyett csak a két hátsó kerék lesz hajtott a versenyautón. Részletesen megvizsgálták mindkét lehetőséget, és végül azért döntöttek emellett, mert így a szabályok nagyobb (37 colos) kerekek, hosszabb rugóutak, és még számos más könnyítés használatát engedélyezik, mellesleg a kocsi tömege és fogyasztása is alacsonyabb lehet. A hátsókerék-meghajtású autók általában a puha homokos részeken előnyben vannak a négykerék-meghajtású társaikhoz képest, viszont a technikás, saras pályákon a kisebb tapadás miatt elmaradhatnak tőlük.    

„Miután már két Dakaron vettem részt hátsókerék-meghajtású autóval, bízvást állíthatom, hogy ezzel a megoldással is lehet győzni a Dakaron” – nyilatkozta Carlos Sainz, háromszoros rali világbajnok és egyszeres Dakar-győztes.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..
2025.02.10
Halálosan láthatatlan: Az ÖAMTC – Osztrák Autóklub -  riasztást adott ki a silány minőségű....
2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....