Dakar
Három hete még csak a versenyautó sziluettjét mutatta meg a Peugeot, most viszont már a teljes kocsi látható az új gyári fotókon. A 2008 DKR tervezése 2013 szeptemberében kezdődött, mégpedig úgy, hogy a Peugeot Sport elküldte a konkrét igényeit a gyári formatervező részlegre, ahol egyébként a tavalyi Pikes Peak-győztes 208 T 16-ost tervező Bocsi Attila is dolgozik. A dakaros autót nem a magyar formatervező alkotta, hanem egy olasz dizájner, Giovanni Rizzo.
Rizzo remek munkát végzett, a kocsin annak ellenére is felismerhetőek az utcai 2008-as formajegyei, hogy itt egészen más feladatnak kellett megfelelni, vagyis a forma követte a funkciót. Az első túlnyúlást például a jobb terepszög miatt drasztikusan le kellett rövidíteni, a hátsó ajtókat pedig el kellett hagyni. A rövid és magas kocsi mozgékonysága és fordulékonysága bizonyára jól jön majd a jövő januári dél-amerikai versenyen a két gyári versenyzőnek, a rali legenda Carlos Sainznak, és a motorral már számos győzelmet szerző Cyril Desperesnek.
Kisebb meglepetésre a Peugeot úgy döntött, hogy négy helyett csak a két hátsó kerék lesz hajtott a versenyautón. Részletesen megvizsgálták mindkét lehetőséget, és végül azért döntöttek emellett, mert így a szabályok nagyobb (37 colos) kerekek, hosszabb rugóutak, és még számos más könnyítés használatát engedélyezik, mellesleg a kocsi tömege és fogyasztása is alacsonyabb lehet. A hátsókerék-meghajtású autók általában a puha homokos részeken előnyben vannak a négykerék-meghajtású társaikhoz képest, viszont a technikás, saras pályákon a kisebb tapadás miatt elmaradhatnak tőlük.
„Miután már két Dakaron vettem részt hátsókerék-meghajtású autóval, bízvást állíthatom, hogy ezzel a megoldással is lehet győzni a Dakaron” – nyilatkozta Carlos Sainz, háromszoros rali világbajnok és egyszeres Dakar-győztes.