Brexit
Egy, a Deloitte által készített tanulmány szerint akár 18.000 németországi munkahely is megszűnhet a gépjárműiparban, amennyiben a legpesszimistább forgatókönyv valósul meg 2019-re. A vámunióból való kilépés nyomán az Egyesült Királyságbeli átlag-autóárak 5.600 euróra emelkednének, csökkenne az értékesítés, így 2019-re (amikor az ország kilép az egységes piacról és a vámunióból) 20 százalékos visszaesésre lehetne számítani a régió második legnagyobb piacán.
A Kereskedelmi Világszervezet vámokat is kivethet, mely autókra 10, alkatrészekre 4,5 százalék. Ha mindez bekövetkezik, 12,4 milliárd eurós bevételkiesést fog jelenteni az járműgyártók számára.
Audi A6 összeszerelés a németországi Neckarsulmban. Az Egyesült Kiráyság a VW konszern második legfontosabb piaca
A német autóexport egyötöde az Egyesült Királyságba irányul, mely a Volkswagent, a BMW-t és a Daimlert érinti. A Ford Motor Co. és az Opel (Nagy Britanniában Wauxhall) tulajdonában lévő német gyárakat is fájdalmasan fogja érinteni a változás, mivel körülbelül 60.000 német munkahely a brit autópiactól függ. Thomas Schiller, a Deloitte autóipari csapatának vezetője szerint „az ágazatnak olyan óvintézkedésekre van szüksége, mint az intelligens és rugalmas árképzési stratégiák. Az autógyártók közül néhány már mérlegeli a gyártósorok más területre való költöztetését, vagy az ellátási láncok fejlesztését.”
Annak ellenére, hogy a Deloitte komolyan megkongatta a vészharangot, elég valószínű, hogy az előrehozott választások kudarca után, mellyel a konzervatívok elveszítették parlamenti többségüket, Theresa May brit miniszterelnök nem tudja majd azt a keményvonalas politikát képviselni a Brexit tárgyalásokon, amit eredetileg szeretett volna.
Forrás: autonew.com