Robert Bosch

Bosch: létkérdés a fejlesztés és a globális bővülés

2015.08.10.

Legújabb akvizícióját még be sem számította éves forgalmába a német konszern, de így is világelső a Robert Bosch GMBH, mely az Audi Hungaria után a legnagyobb magyarországi foglalkoztató.

A Bosch új Budapesti Fejlsztési Központja                                                       Forrás: Bosch

Ma ötlet, holnap valóság, ez a felírat fogadja a látogatót a Bosch folyamatosan bővülő budapesti kutatási és fejlesztési központjában, melynek legújabb szárnyát is átadták. Más német cégekhez hasonlóan folyamatosan bővül a Bosch Magyarországon, a pénteki avatás elismerésre méltó gesztusa volt, hogy mindkét budapesti vezető magyarul tartotta beszédét. Oliver Schatz, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója elmondta, hogy a németországi (Leonberg) után Európában a kőbányai a legnagyobb kutatási és fejlesztési komplexumuk: az 51 ezer négyzetméteresre bővített campusban 1300 mérnök dolgozik, ami több mint kétszerese a beruházás 2011-es indulásakor foglalkoztatottak számának. A most átadott új blokkban irodákat, kutatólaborokat, tanműhelyeket, illetve közösségi és inspirációs tereket alakítottak.

Oliver Schatz                                                                                                  Forrás: Bosch

Tiszta klíma, tiszta üzenet

A méretekre jellemző, hogy a gépészetnek óránkét 25 ezer köbméternyi levegőt kell megfelelően klimatizálnia. Az új csarnokban a legújabb technológiákkal fejlesztik a jövő autóihoz a legkorszerűbb elektronikus mentestabilizáló rendszereket, a vezetőtámogató automatikák részegységeit, motorok, kipufogórendszerek, automata sebességváltók és légzsákok szenzorait.

Oliver Scahatz kiemelte az önvezérelt autók és vezetőtámogató rendszerek fontosságát, mert ezekkel jelentősen csökkenthetők a közlekedési balesetek, melyek oka 90 százalékban vezetői hiba, többnyire fáradtság, elalvás vagy egyszerű figyelmetlenség. Jelentős szerepük van ebben és komoly sikereket értek el a robotautók fejlesztésében is a magyar mérnökök. Továbbra is várják a fiatal mérnökök, akik a jövőnket jelentik, mert ahogy a komplexum vezetője elmondta, a Bosch harminc évre kalkulál. A Boschnak jelenleg 19 magyarországi egyetemmel és főiskolával van aktív kapcsolata.

A kőbányai Campus

Német dominancia

„Magyarország kormányának különösen fontosak az olyan értékteremtő beruházások, amelyek alapját nemcsak a gazdasági racionalitás, hanem a magyar szakemberek tudása teremti meg. A Bosch olyan példa erre, amelyre méltán lehetünk büszkék” – mondta ünnepi beszédében Dr. Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese, parlamenti államtitkára, aki elmondta, hogy egy év alatt 14 százalékkal nőtt a működőd tőke beáramlás, ami 2014-ben, az eddig teljes befektetés negyedét (20 milliárd eurót) a németek adták.

Javier Gonzales Pareja

Nem csak gyárt, kutat és fejleszt is nálunk a Bosch

A cégcsoport 2014-ben világszerte 4600 szabadalmi kérelmet nyújtott be és ahogy Javier Gonzáles Pareja, a Bosch Magyarország vezetője magyarul ismertette: Kilenc magyarországi leányvállalatuknál 10,5 ezer embert foglalkoztatnak és idén további 800 munkatársat várnak a cégnél, miközben tovább bővül a kőbányai campus. A cégcsoport 2014-ben 26 százalékkal, 24 milliárd forintra növelte k+f ráfordításait Magyarországon. A Bosch 2000-ben telepítette autóipari technológiai fejlesztőmunkáinak egy részét Budapestre, ahol jelenleg 11 osztállyal működik. Itt fejlesztik az elektronikus vezérlőegységeket, valamint az utaskényelmi és biztonsági rendszerek különböző elemeit. Emellett a Budapesti Fejlesztési Központban működik egy autóműhely, ahol az ultrahang-, video- és radarérzékelőkön alapuló legújabb vezetéstámogató rendszereket szerelik be az autókba.

Új fejlesztés a BMW-ben                                                                           A szerző felvétele

Próbamenet

Néhány meghívottnak, köztük az Autószektor munkatárásának lehetősége volt a legújabb vezetőtámogató rendszer megismerésére: a budapesti komplexum belső útján német rendszámú VW Passattal és BMW 7-essel illusztrálták a magyar fejlesztőcsapat munkáját, mely egyelőre még kísérleti stádiumban van, ezért csak kívülről lehetett fényképezni a különleges látványt és a vezetőnek segítséget nyújtó rendszert, mely még a hátsó ülésről nézve is tényleg látványos, de még a jövő technikája, ezért most a fél csomagztartót betölti, de a végleges változat nem lesz nagyobb, mint öt cigis doboz.

Dr Dirk Hoheisel

Hagyomány a határokon túli terjeszkedés

Dr. Dirk Hoheisel GMBH igazgató tanácsának tagja beszédében kiemelte, hogy a 129 éves cég alapítója Robert Bosch már az első években felismerte a külföldi terjeszkedés fontosságát és 1899 óta működik. Magyarországon, ahol 2011. óta 32 milliárd forintot költött fejlesztésre, a globális arány tavaly is meghaladta az évi 10 százalékot. A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója tavaly 150 országban 360 ezer munkatárssal (2015. április 1-jén) 49 milliárd euró árbevételt ért el. Ez a szám még nem tartalmazza a közelmúltban felvásárolt ZF kormánymű és sebességváltógyár 20 milliárd eurós forgalmát.

Mikroszkópos vizsgálati labor az új épületben                                               A szerző felvétele

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..
2025.02.10
Halálosan láthatatlan: Az ÖAMTC – Osztrák Autóklub -  riasztást adott ki a silány minőségű....
2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....