parkolás
A szenzoros érzékelővel vagy a parkoló asszisztenssel felszerelt autók ugyan egyre inkább terjednek, de még ma is kínálnak "fapados" modelleket, amiket bizony érezni kell. Hát még a régebbi évjáratúakat, amelyeknél nem is volt opció ez a segédlet. Ezeknél tudni kell felmérni, hogy hová fér be az autó orra, hogy mennyire van a járdaszegély, vagy hogy az utas ki tud-e szállni, ha még pár centit továbbtekerjük a kormányt.
És nem mindneki ilyen Fittipaldi:
A parkolás sokaknak nehézséget okoz és úgy érezhetik, olyan ez, mint egy hadművelet: helyzetfelismerés és begyakorolt koreográfia kell hozzá.
Pedig van egy módszer, ami nagyban megkönnyíti a manővert. Igaz, csak a saját otthonunkban működik, az utcán és a parkolóházakban nem. De ha naponta kell beállnunk a garázsba és már többször kitört rajtunk a frász, mert majdnem súroltuk a falat, hát érdemes alkalmazni az ún. labdás módszert.
Ez arról szól, hogy ki kell mérni, melyik a garázsban az a pont, ameddig az autó még sértetlenül be tud állni. Namármost, ez lesz a viszonyítási alap, ide kell egy teniszlabdát fellógatni a mennyezetre. Az autóval addig lehet előre menni, ameddig a labda meg nem érinti a szélvédőt. Akkor stop, egy centit sem tovább! Így biztosan nem szakítja le a lökhárítót és megóvja autója karosszériáját.
Forrás: motori.news
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!