Forma-1
A bajorok legutóbb a kétezres évek első évtizedében képviseltették magukat a királykategóriában, először a Williams partnereként, majd gyári csapatukkal (ami a Sauber alapjain épült föl a svájciakkal együttműködve). Búcsújukra a 2008-as gazdasági váláság miatt került sor (utolsó szezonjuk a 2009-es volt), a visszatérésre pedig azóta sem gondolnak komolyabban.
Napjainkban a Forma–E-re összpontosítanak (azt követően, hogy egy sikeres időszak végén nem is meglepetésre a DTM-ből is távoztak, hogy az elektromos szériában képviselhessék magukat), ahol jelenleg is gyári csapatot futtatnak.
Ami az F1-es szerepvállalást illeti, a 2021-es szabályváltoztatások lehetőséget teremhetnének számukra, ezek célja ugyanis a mezőny szorosabbá tétele és a csapatok működési költségének csökkentése. Sőt, rövidebb távon a környezetbarát technológiák alkalmazását is még komolyabban előtérbe szeretnék helyezni – ez pedig kiemelten fontos a BMW-nek.
„Az F1-ben használt V6-os turbómotoroknak semmi közük sincs ahhoz az irányhoz, amit a közúti autógyártásban követünk” – kezdte a gyár sportprogramját vezető Jens Marquardt. „Mérnöki szempontból azt kell mondanom, le a kalappal a Forma–1 előtt, az előtt, amit csinálnak, viszont annak a technológiának, amit ők használnak nincs relevanciája a közúti autózás szempontjából” – hangsúlyozta a szakember.
Ami a gyártókat illeti, továbbra sincs érdeklődő a láthatáron (korábban pletykáltak a Volkswagen konszernről, de ők is cáfolták a híreszteléseket), igaz, névlegesen 2019-ben az Alfa Romeo már visszatért, 2021-ben pedig egy hasonló program keretén belül az Alfa Romeo is megérkezik majd a jelenleg Racing Point néve futó istálló átvételével.