Detroiti Autószalon
A Detroiti Autószalon előtt bemutatkozott a Lexus közepkategóriás kupéjának, az RC-nek a sportváltozata, amely az RC F nevet kapta. A BMW M4 és a Mercedes C 63 AMG ellenfelének szánt sportkupé orrában a Lexus valaha volt legerősebb V8-as motora dolgozik, amelyről egyelőre csak annyit árult el a gyártója, hogy „jóval” több mint 450 lóerős. Azért választotta a cég a V8-as szívómotort, mert véleményük szerint ez az a motortípus, amely elég kifinomult normál vezetésnél, de elég erős, ha versenypályán szeretnének menni az autóval. Yukihiko Yaguchi főmérnök szerint a hibrid hajtáson is gondolkodtak, de azt még nem tartják elég megbízhatónak, ha tartósan kell versenypályán autózni.
Bár az RC F az RC modellen alapszik, nem csak a motorját cserélték le. Alaposan átdolgozták a futóművet, a nyolcfokozatú automataváltót, megerősítették a karosszériát, és áttervezték a külső karosszériaelemeket is. Kiszélesítették a kerékjáratokat, hogy elférjenek bennük az úthenger méretű, 19 colos könnyűfém felnik, de még a motorháztető sem az eredeti, mivel magasabb púp van rajta. Kiemelte a Lexus a sajtóanyagban, hogy a legjobb felszereltség esetén az autóra kézzel polírozott felniket szerelnek, a többi esetében gép végzi a fényesítést.
„Az LFA marad továbbra is az F-sorozat csúcsmodellje, de hatással volt arra, ahogy hozzáálltunk ehhez a projekthez” – mondta Yaguchi. „Megpróbáltuk követni az ott alkalmazott módszereket, a levegő áramlását az LFA inspirálta, különösen a hűtésrendszernél, van egy 80 km/h felett kiemelkedő aktív hátsó szárnyunk, de még a motorhangot is úgy alakítottuk, hogy az LFA-éra hasonlítson. A felárért rendelhető szénszálas motorháztető és tetőt pedig az a cég készíti, amelyik az LFA számos szénszálas alkatrészének beszállítója volt.”
A japán mérnök szerint a cél az volt, hogy ezt az autót mindenki képes legyen gyorsan vezetni, függetlenül a vezetési képességeiktől. Négy vezetési üzemmód közül lehet választani, a legdurvább a pályanapokra készült. Az RC F gyári videója itt látható.