BMW Magyarország
Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója ismertetése szerint a prémium autógyártó 2021-ben világszerte 2 521 525 járművet értékesített, a globális félvezetőhiány és a koronavírus-járvány hatásai ellenére kimagasló teljesítményt ért el.
Magyarországon 4063 BMW-t adtak el, ez 16 százalékos növekedés, MINI-ből 457-et, ami 25 százalékos. A magyarországi személyautópiac tavaly 5 százalékkal zsugorodott, a prémium szegmensben 13 773 darab autót adtak el, ami 18 százalékos bővülés. A szegmensben a BMW részaránya 29,5 százalékos, míg a teljes piacon 3,3 százalék. A MINI részesedése szerény, 0,4 százalék a teljes piacon. Stabil maradt a márkakereskedői hálózat tavaly, a BMW 15, a MINI 6 kereskedésben érhető el Magyarországon.
A cég vezetői az erős tavalyi évet annak tulajdonítják, hogy az élénk keresletre széles opciós kínálattal tudtak reagálni, az egyes modelleket különféle mértékben sújtó csiphiány kiegyensúlyozására. A jövő évre további bővülést és a 30 százalékos részarány elérését látják reálisnak a prémium autók magyarországi piacán.
A sajtótájékozatón elhangzott, hogy a BMW debreceni gyárának építése a terveknek megfelelően halad, az év első felében megindul az épületek kivitelezése. A több mint egymilliárd euró beruházással épülő gyárban 2025-ben kezdik meg a termelést, kapacitása évi 150 ezer autó lesz, és ezer embert fog foglalkoztatni.
MTI
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!