AutoSOS

A biztos célba- és hazaérésért – Europ Assistance Magyarország

2014.05.26.

Lassan elkezdődik a nyaralási szezon, amire egész évben készül a család minden tagja. Azon túl, hogy kiválasztottuk a megfelelő helyet és időpontot, felkészítettük az autót az utazásra, vajon tisztában vagyunk-e a megérkezés biztonságát garantáló Assistance szolgáltatások előnyeivel és a hiányuk okozta nehézségekkel, plusz kiadásokkal?

Szöveg: Horváth Miklós, Fotó: Europ Assistance Magyarország

A Europ Assistance-ról általában…

A cég 1963-as franciaországi megalakulása óta a világ első számú assistance szolgáltatója. Magyarországon 1997 óta van jelen, és régiós központként bármilyen segítséget képes nyújtani ügyfeleinek a világon mindenütt. Profiljában nemcsak a gépjármű assistance szerepel, hanem az utazás, egészség, valamint otthon és család számára megalkotott innovatív, személyre szabható és folyamatosan bővülő szolgáltatások is. A hazai segélyhívó központban 50 fiatal koordinátorból álló csapat fogadja 10 nyelven a beérkező segélyhívásokat, majd megszervezik az egy órán belüli segítségnyújtás minden részletét. A 2013-ban kezelt esetek száma 67 500 volt, a bejövő hívások száma meghaladta a 150 ezret, és az ezt követő segítségnyújtás érdekében kimenő hívások száma pedig közel 200 ezer volt. A Europ Assistance a 2014-es nyaralási szezon kezdetén a tavalyi év statisztikáinak és tapasztalatainak kielemzése révén kívánja felhívni a figyelmet arra, hogy manapság már nem pénz kérdése az assistance csomagok vállalása. A részletekről Fonay Gergellyel, a Europ Assistance marketing szakértőjével beszélgettem.

Fonay Gergely szakirányú tanulmányai befejezése óta marketing területen tevékenykedik. A Europ Assistance-nál öt éve felel a marketing-kommunikációért, azt megelőzően pedig szintén egy multinacionális cégnél dolgozott, hasonló munkakörben.

A hazai nyaralási szokások feltérképezésének köszönhetően milyen információk birtokába jutott a Europ Assistance és milyen következtetések vonhatók le ezekből?

Az Europ Assistance által végzett 2013-as felmérésekből megtudtuk, hogy Magyarországon az üdülni vágyók többsége autóval közelíti meg úti célját – külföldi nyaralás esetében 50 százalékuk, belföldi nyaralás esetén pedig több mint 77 százalékuk választja ezt a közlekedési módot. A kutatásból az is kiderült, hogy százból 11 tulajdonosnak volt problémája a nyaralás idején az autójával, és átlagosan 51 ezer forintba került a helyreállítás. A probléma forrását általában a váratlan műszaki hibák mellett defekt okozta, vagy a felforrt, esetleg elfolyt hűtőfolyadék, azonban nem ritka, hogy a lemerült akkumulátor vagy az útközben kiürült üzemanyag tank miatt kerültek nehézségbe az autósok.

 

Vállalatunk szerint a lakosság 47 százaléka a forró nyári hónapokra, tehát július-augusztusra tervezte a nyaralását 2013-ban, nagy valószínűséggel ez idén sem lesz másképp. Érdekes megfigyelést eredményezett azonban számunkra az ezt megelőző időszak és a szezon végét jelentő augusztusi hónap mérlege. Magyarországon és Európa-szerte 2013 június-július havában összesen 2500 alkalommal kértek segítséget az autósok ügyfélszolgálatainknál, ez a szám azonban augusztusban a többszörösére ugrott, ugyanis a teljes nyári szezont 20 ezer segítségnyújtással zárta a Generali Csoporthoz tartozó Europ Assistance. Ehhez kapcsolódóan a KSH akkori közleménye szintén megerősítette, hogy balesetek szempontjából is az augusztusi hónap tekinthető a szezon és az év legveszélyesebb időszakának, hiszen másfélszer annyi személyi sérüléssel járó baleset történik ilyenkor, mint az év többi hónapjában.

Ezek a beszédes kimutatások tudatos előkészületekre kell, hogy sarkallják az autósokat. Mit kínál a Europ Assistance és mennyiért?

Az AutoSOS szolgáltatásaink kevesebb, mint 700 forintos havi díjtól elérhetőek, a nap 24 órájában hívhatók belföldről a 14 567-es számon, külföldről a +36 1 458 4480-as telefonszámon. Az ügyintézés egyszerűségének köszönhetően a szerződéskötés 10 perc alatt, online elvégezhető az www.autosos.hu –n keresztül. Az általános szerződési feltételek és minden egyéb részlet tisztázása érdekében az említett számokon ügyfélszolgálatunk munkatársai készséggel segítik leendő ügyfeleinket.

A Bázis csomagot elsősorban belföldön közlekedő autósok és motorosok számára kínáljuk, havi 658 forintért (évi 7.900 forint), 10 évnél fiatalabb járművek számára. Ennek tartalma 1 órán belüli helyszínre érkezést és lehetőség szerint helyszíni javítást is tartalmaz. Ha az előbbiek megvalósítása bármiféle akadályba ütközik, akkor szakszervizbe szállítjuk a járművet, ha kell, tároljuk és mindezek mellé pénz-visszafizetési garanciát is vállalunk.

A Prémium csomag a fent említett szolgáltatásokat már külföldi utazások során is tartalmazza, kiegészülve a tovább és/vagy hazautazást biztosító szolgáltatással, amit a csereautó, vagy szállásbiztosítás helyettesíthet, valamint visszautaztatást biztosítunk a megjavított gépjárműért, dugófigyelést és vészhelyzetben 10 liter üzemanyag kiszállítását is vállaljuk. A havi díja csupán 991 forint (éves díj 11.900 forint).

A Prémium 10+ csomag elsősorban a 10 évnél idősebb és akár veterán autók számára kialakított szolgáltatási ajánlat, amely külföldön és belföldön egyaránt igénybe vehető. Ennek ára havi 1241 forint (éves díj 14.900 forint) és tartalma teljes mértékben megegyező a Prémium csomagnál felsoroltakkal.

Történt-e változás a felsorolt csomagok szolgáltatásaiban?

Igen, az eddigi kínálat az őrzött parkoló szervezésével bővült és egy veteránautós tulajdonosok számára is kedvező ajánlattal bővítettük ki ajánlati portfóliónkat.

A váratlan esetek az eddig elmondottak szerint bárkivel előfordulhatnak, még akkor is, ha kifogástalan műszaki állapotú autóval indulnak útnak. Láttuk, hogy a nyaralás időpontjának megválasztása is befolyásolja a gondtalan és balesetmentes utazást, de mi a helyzet a nyaralás helyének megválasztásával?

Az említett 2013-as AutoSOS mérlegben jól látható, hogy rengeteg körülmény befolyásolja ügyfeleink biztonságos célba érkezését. Az esetek többségében ügyfeleink önhibájukon kívül kerültek olyan helyzetbe, amikor segítségre szorultak, de az AutoSOS szolgáltatásai extra díjak nélkül élnek még akkor is, ha valaki saját hibája folytán kerül kellemetlen helyzetbe. A nyári szezonban történt riasztási térkép alapján azt látjuk, hogy a Europ Assistance hazai ügyfeleitől az alábbi országokból érkezett a legtöbb segélykérés: Görögország (7527), Magyarország (4000), Horvátország (1686), Románia (1495), Törökország (771), Bulgária (670), Németország (505), Olaszország (470), Ausztria (307). Ebből jól látszik, hogy a déli országokban, melyek egyben a legnépszerűbb tengerparti nyaralóhelyek is, nagyobb a valószínűsége a műszaki meghibásodás, baleset vagy egyéb út közbeni probléma miatti fennakadásnak, amikor is szükség van AutoSOS segítségnyújtásra. Ennek hátterében a célország eléréséig megtett távolság, az idegen közlekedési kultúra és a gépjárművezetés emberi tényezői játszanak nagy szerepet. Kimondottan az ilyen helyzetekre kínálunk az említett helyszíni segítségnyújtáson felül szállás- vagy továbbutazási ügyintézést, tolmácsolást.

„Tapasztalatunk szerint, ha baj van, az egyéb szolgáltatások legalább annyit segíthetnek ügyfeleinknek, mint maga a javítás” – mondta el Kalmár László, a Europ Assistance Magyarország ügyvezetője idén nyáron történt eseteikkel kapcsolatban. – „Június végén egyik ügyfelünk és családja belföldi nyaralásra indult, útközben pedig váratlanul meghibásodott az autójuk.  Mivel lakott területtől távol voltak, a közelben nem volt segítség. A Europ Assistance szakemberei egy órán belül a helyszínre érkeztek, és sikerült menetkész állapotba hozni az autót, így a család eljuthatott a legközelebbi városban található szervizbe, ahol orvosolni tudták a hibát. Egy másik ügyfelünk pedig spanyolországi útján szenvedett balesetet, szerencsére komolyabb személyi sérülés nem történt, ám az autót a helyszínen nem lehetett megjavítani. Munkatársaink megszervezték a szakszervizbe történő szállítást, mivel az ügyfél nem beszélte a nyelvet, segítettek a kapcsolattartásban, valamint a javítás idejére csereautóról és szállásról is gondoskodtak.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..