BMW Group
„A BMW Concept i4 tanulmányautó az elektromos mobilitást a BMW portfóliójának középpontjába emeli” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője. „A modell formanyelve egyszerre dinamikus, letisztult és elegáns. Röviden: a tökéletes BMW, zéró emisszióval” – tette hozzá. A hajtáslánc magával ragadó teljesítményadatai közül a 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolság, az 530 lóerő maximális teljesítmény, a 4,0 másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulás és a 200 km/órát meghaladó végsebesség is kitűnik, miközben a számok közel sem adják vissza a BMW Concept i4 tanulmányautó nyújtotta vezetési élményt. A fejedelmi teljesítmény gyakorlatilag hangtalan jelenléte a menetdinamika élményének merőben új dimenzióját váltja valóra.
„A BMW Concept i4 tanulmányautó formanyelve fantasztikus arányokat, egy erőteljes karaktert és rengeteg csodás részletet mutat. A BMW Ívelt Kijelzővel (BMW Curved Display) egészen extrém módon értelmeztük újra a BMW jellegzetes, vezetőre összpontosító műszerfal-kialakítását, miközben a BMW Concept i4 tanulmányautó minden porcikájából a vezetés hosszú távon fenntartható élményének ígérete árad” – fogalmazott Domagoj Dukec, a BMW márka vezető formatervezője. A koncepción megjelenő számos karosszériarészlet és utastéri stílusjegy a sorozatgyártásban elérhető BMW i4 modellen és a közeljövőben érkező hálózatról tölthető BMW modelleken is visszaköszön majd.
A bajor prémiumgyártó a BMW Concept i4 tanulmányautó világpremierjével leplezi le új arculatát. A koncepción első ízben jelenik meg az átlátszó dizájn szerint megtervezett, kétdimenziós márkaembléma, amely még nagyobb teret enged a Frozen Light Copper karosszériafényezésnek. A BMW Concept i4 tanulmányautó nem csupán esztétikai, technológiai és innovációs szempontból enged idő előtti betekintést a jövőbe, hiszen a BMW által fémjelzett stílusjegyekben rejlő lehetőségeket is reflektorfénybe gurítja.
A BMW Concept i4 tanulmányautót nem csupán egyedülálló megjelenése, de hamisítatlan hangzása is kiemeli a tömegből. A koncepció hangzásvilágát a világhírű zeneszerző, Hans Zimmer és Renzo Vitale zeneművész közösen komponálta meg, a BMW IconicSounds Electric márkanév égisze alatt.
A BMW i4 sorozatgyártása 2021-ben kezdődik a BMW Group müncheni gyárában, ahol így a belsőégésű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással szerelt modellek egyazon gyártósoron látnak napvilágot. A Münchenben működő gyártósorok 90 százalékban megfelelnek a BMW i4 sorozatgyártási követelményeinek, a tömegtermelés beindításához azonban az eltérő 10 százalékot – kiváltképp a modell hátsó kialakításának gyártóegységét – is fel kell építeniük a mérnököknek.
A nagyfeszültségű akkumulátor beépítéséhez új gyártóegységet alakítanak ki: az energiatároló egységet alulról kell behelyezniük a készítőknek a BMW i4 karosszériavázába. A legnagyobb kihívást a zsúfolt üzemcsarnok átalakítása jelenti, amely során a régi gépek helyét új összeszerelő berendezések veszik át – mindezt ráadásul hat hét alatt. Egy ilyen mértékű átalakítás hosszú távú gondolkodást és precíz munkavégzést követel.
A BMW Group mintegy 200 millió euró befektetésével készíti fel müncheni gyárát a BMW i4 érkezésére.