Genfi Autószalon
A VisionS nem csak a Skoda új szabadidő-autóját vetíti előre, hanem az új formanyelvét is, amelyet a cseh kubizmus és az üvegkristály-készítő iparág inspirált. Az éles, határozott vonalakkal megrajzolt karosszéria, a csíkszerű LED-es fényszórók, a függőleges lécekből álló hűtőmaszk, a hátsó diffúzor és a fölötte lévő LED-csík is a cseh formatervezők új irányzatát jelzi.
A VisionS-ben a VW Golf GTE-ből ismert konnektoros hibrid hajtást építették be, amely egy 1,4 literes, 156 lóerős turbómotorból és egy 55 lóerős villanymotorból áll, utóbbit a hatfokozatú DSG váltó házába építették be. Nagy különbség a Golfhoz képest, hogy a VisionS-ben a hátsó tengelynél is van egy villanymotor, amely 116 lóerős, a nyomatéka 270 Nm. Ez teljesen független az első hajtástól, vagyis az összkerékhajtás kardántengely nélkül valósul meg.
A VisionS 7,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebesség kereken 200 km/h. Tisztán elektromos üzemmódban 50 kilométert tud megtenni a cseh SUV, amihez az elektromos energiát a hátsó tengely fölött elhelyezett 12,4 kilowattórás lítium-ion akkumulátor biztosítja. Ha a benzinmotor is bekapcsolódik, a kombinált hatótáv elérheti az 1000 kilométert. Az európai ciklus szerint az átlagfogyasztás mindössze 1,9 liter/100 km.
A tanulmányautó 4,7 méter hosszú, 1,91 méter széles, és 1,68 méter magas, a tengelytávja 2,79 méter. Három üléssorban összesen hat ülőhelyet kínál a VisionS, de az ősszel, várhatóan Kodiak néven bemutatkozó szériaváltozatban már hét ülés lesz.