Mercedes GLC

Bemutatkozott a Mercedes GLC Coupé

2016.03.23.

A BMW X4 ellenfelének szánt terepkupé a New York-i Autószalon debütált.

Az új Mercedes GLC Coupé kívülről a kiköpött mása a nagyobb GLE Coupénak, csak egy kategóriával kisebb méretekben. 4,73 méteres hosszával, 1,6 méteres magasságával és 2,87 méteres tengelytávjával közel nyolc centiméterrel hosszabb és négy centiméterrel alacsonyabb, mint a normál GLC, amelynek alapjait örökölte. A GLC Coupé alacsony tetővonallal rendelkezik, miközben a CLA-ról is ismert gyémántmintás hűtőrács tovább hangsúlyozza sportosságát.  Az akár 20 colos méretben rendelhető kerekek, valamint a bőséges szabad magasság révén a könnyű terep és a magas padka sem akadály a kocsinak.

Az új GLC Coupé szériában sportfutóművel érkezik, az üzemmód-választóval pedig ötféle menetprogram közül lehet kiválasztani a legmegfelelőbbet. Opcionálisan elérhető az állítható lengéscsillapítás, illetve a többkamrás, elektromosan vezérelt légrugózás, amely stabilitást és optimális kényelmet és állítható hasmagasságot kínál. A rendszer kanyarodás közben csökkenti az oldaldőlést és akár 4 centiméterrel is képes csökkenteni a csomagtartó magasságát a könnyebb pakolhatóság érdekében. A hagyományos GLC-hez képest átdolgozták a kormányművet. Az új rendszer közvetlenebb kormányreakciókat kínál még sportosabb rásegítési karakterrel Sport üzemmódban.

A dinamikus formaterv az új GLC Coupé esetében jó aerodinamikáról gondoskodik. A mindössze 0,31-es légellenállási együttható a kategóriában jó értéknek számít, akárcsak az 1710 kilogrammos tömeg. A vásárlók négy dízel és négy benzinmotor közül választhatnak, beleértve egy konnektoros hibridet és egy Mercedes-AMG modellt. Az alapváltozatban a négyhengeres dízelmotor két verzióját (GLC 220 d 170 lóerővel és GLC 250 d 4MATIC 204 lóerővel), valamint a négyhengeres turbómotor 211 lóerős változata dolgozik (GLC 250 4MATIC). További modellek 2016 végén lesznek elérhetők.

A GLC 350 e 4MATIC Coupé egy konnektoros hibrid agilis összkerékhajtással és 2,76 literes fogyasztással a NEDC ciklus szerint. Álló helyzetből 100 km/h-ra a 320 lóerős hajtáslánc csupán 5,9 másodperc alatt gyorsítja a GLC Coupét, a végsebesség pedig 235 km/h. Még sportosabb vezetőknek a Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé ajánlható, aminek V6-os biturbó erőforrása 367 lóerős, és kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....