Kia
Bár a Rio teljesen új fejlesztés, a formavilága az előző generáción látott dizájn továbbgondolásának tűnik. Az agresszív orr-rész a tigris hűtőmaszkkal és a magasra helyezett hátsó lámpák mind-mind a régire emlékeztetnek, annak ellenére, hogy az összhatás frissebb és sportosabb.
Ebből a Rio nemzedékből már nem lesz háromajtós karosszériaváltozat, a vevők csak a praktikusabb ötajtóst választhatják. Maga a karosszéria 5 mm-rel szélesebb és 15 mm-rel hosszabb a réginél, a magassága viszont 5 mm-t csökkent, ami javított az arányokon. A hátsó helykínálatot jelentősen befolyásoló tengelytáv 10 mm-rel lett hosszabb.
Belül igényesebb anyagokat használt a Kia az új Rióban, a fekete zongoralakk felületek és a krómdíszek miatt az összhatás megközelíti a prémiumgyártók szintjét. Sok gombot elhagyhattak a tervezők, mert a funkciók java részét, így a navigációt, az audiorendszert, a fedélzeti számítógépet és a telefon-kapcsolódási lehetőségeket már a nagyfelbontású érintőképernyőn lehet vezérelni.
Bár a további információkat még titkolja a Kia a párizsi világpremierig, azt azért elárulták, hogy az új modell osztályelső helykínálatot, biztonsági felszereltséget és a legújabb kapcsolódási lehetőségeket nyújtja majd.
Még a motorpaletta is titkos, de valószínűleg az elődből ismert 1,25 és 1,4 literes szívó benzinmotorok, valamint az 1,1 literes dízel továbbfejlesztett formában a kínálatban marad majd. Új érkező lehet a C’eedből ismert egyliteres, háromhengeres turbómotor, amely akár 120 lóerős változatban is elérhető lehet. A sportváltozatot valószínűleg a friss fejlesztésű, 140 lóerős 1,4 literes GDI-T turbómotor hajtja majd.