Audi
A Sportautó Világbajnokságra (WEC) fejlesztett versenyautó legfontosabb újdonsága, hogy a 4 MJ-os osztályból feljebb lépett a 6 MJ-os kategóriába, amit azt jelenti, hogy egy Le Mans-i kör alatt másfélszer annyi energiát képes leadni a hibrid rendszere. Igaz, a Toyota és a Porsche jövőre már a legmagasabb, 8 MJ-os kategóriába fog tartozni, de azok benzinmotorosak, ezért a szabályok szerint a rendszerük ereje megfelel az egy hibrid kategóriával lejjebb lévő dízelmotoros Audiénak, ami kiegyenlítettebbé teheti a versenyzést 2016-ban.
„Nagyon fontos, hogy följebb léptünk a 6 MJ-os osztályba, ezzel új fegyver került a kezünkbe” – nyilatkozta az Autosportnak Christopher Reinke, az Audi LMP1-es programjának vezetője.
A korábbi lendkerekes hibrid rendszer helyett egy lítium-ion akkumulátoros rendszer került az autóba, az akkumulátorok megegyeznek azzal, amit az idei világbajnok Porsche csapat használ. Energiavisszanyerő KERS rendszer csak az első tengelynél van, mert ha hátra is beépítették volna, akkor hátul már túl nagy lett volna a tengelyterhelés a nehéz dízelmotor miatt.
„Az új R18 TDI-vel tiszta és világos jelet küldünk: az Audi továbbra is keményen nyomja a gázt a motorsport világában, és továbbra is a TDI technológiában bízik, ami a világ leghíresebb hatékonyságjavító technológiája Le Mans-i 24 óráson” – nyilatkozta Wolfgang Ullrich, az Audi Motorsport igazgatója. Az új autót december elején kezdik tesztelni Sebringben, az Egyesült Államokban.